با این آمادگی رفسنجان در بحث کنترل آنفلوآنزا موفق است

  • شناسه خبر: 38028
با این آمادگی رفسنجان در بحث کنترل آنفلوآنزا موفق است

رئیس اداره مراقبت مرکز بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با این آمادگی رفسنجان در بحث کنترل آنفلوآنزا موفق است.

رئیس اداره مراقبت مرکز بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با این آمادگی رفسنجان در بحث کنترل آنفلوآنزا موفق است.

به گزارش “روراستی” محمود سروش افزود: به‌عنوان مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر با داشتن سامانه دقیق کنترل موارد آنفلوآنزای کشور سعی می‌کنیم آینده‌نگر حدس بزنیم که وضع آنفلوآنزا در آینده چگونه است و این توان را داریم.

رئیس اداره مراقبت مرکز بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: امسال طبق بررسی‌های مشخص شد، آستانه به‌تدریج رو به افزایش است و نتیجه‌گیری کردیم طبیعت آنفلوآنزا اواسط آذر ماه تا اواخر دی ماه و بعضا نیمه اول بهمن افزایش خواهد داشت.

سروش ادامه داد: در رفسنجان برای مقابله با آنفلوآنزا تمام مسؤولان دانشگاه آمادگی ویژه را دارند و می‌خواهند بیشتر بدانند و در همین رابطه چهار نفر از متخصصان عفونی، اطفال، مدیرگروه تخصص بیماری‌ها و کارشناس آنفلوآنزا در کنگره‌ای که برگزار می‌شود دو روز تحت آموزش قرار می‌گیرند.

وی بیان داشت: دارو به اندازه کافی وجود دارد و اگر کمبودی بود به ویژه برای کودکان درخواست کنند ما مشکل کمبود دارو نداریم و با این آمادگی رفسنجان در بحث کنترل آنفلوآنزا موفق است.

رئیس اداره مراقبت مرکز بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: در بازدیدی که از مهمانشهر رفسنجان و پایگاه بهداشتی شماره یک و دو که دو مرکز خدمات جامع سلامت هستند، مشخص شد بستر برای مراقبت از اتباع خارجی فراهم است و انتظار داریم با رابطان سلامتی که انتخاب می‌کنند، بتوانند در ایجاد جو اعتماد فی ما بین در بحث سلامت بیشتر همکاری کنند چراکه نقش رابطان سلامت خیلی جامع است.

سروش ابراز داشت: از برنامه‌هایی که در سطح ملی داریم بحث کنترل جمعیت را حذف کردیم اما فاصله‌گذاری و فرزندآوری سالم مدنظر است که باید با آموزشی که به اتباع بیگانه ارائه می‌دهیم فرزندان خوب و سالمی داشته باشند و نقش بهورزان در این رابطه خیلی مهم است.

وی اظهار کرد: حتی خدمت به اتباع غیرمجاز هم در زمینه سلامت در این شهر صورت می‌گیرد که جای تقدیر دارد

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، کنترل، آنفلوانزا
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :