۲ کتاب مردم‌نگاری شهرستان رفسنجان و آهوانی رونمایی شد

  • شناسه خبر: 37742
۲ کتاب مردم‌نگاری شهرستان رفسنجان و آهوانی رونمایی شد

دو کتاب مردم‌نگاری شهرستان رفسنجان و آهوانی در نمایشگاه بزرگ کتاب مس رونمایی شد.

دو کتاب مردم‌نگاری شهرستان رفسنجان و آهوانی در نمایشگاه بزرگ کتاب مس رونمایی شد.

به گزارش “روراستی”  امروز در حاشیه نهمین روز از برپایی نمایشگاه کتاب مس در حسینیه ثارالله شهر رفسنجان، مراسم رونمایی از کتاب «مردم‌نگاری شهرستان رفسنجان» و «آهوانی» انجام شد.

مهدی محبی کرمانی مؤلف کتاب «آهوانی» در توضیح کتابش افزود: این مجموعه داستان‌های کوتاه معطوف به فضای بومی، سنت‌ها و فرهنگ و افسانه‌های فراموش شده است که به صورت طنز نگارش شده است.

وی بیان داشت: در حوزه داستان طنز هم هر پیامی که باید از طریق داستان طنز منتقل شود یا تعهدی که طنز در مورد واقعیت‌های اجتماعی دارد به نوعی با زبان داستان بیان شده است.

نویسنده کتاب «آهوان» این کتاب را چاپ شده توسط انتشارات نشر نون معرفی کرد و گفت: نشر نون نشر بومی است و ناشر منظومه داستان کرمان را در برنامه دارد.

حسن حسینی نماینده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در رفسنجان نیز در مورد کتاب «مردم‌نگاری شهرستان رفسنجان» تصریح کرد: این کتاب خلاصه پژوهش‌های مردم‌شناسی مردم رفسنجان است که به بررسی آداب و رسوم مردم روستاها و شهر رفسنجان پرداخته شده است.

وی بیان داشت: کتاب مذکور دارای ۳۰۰ صفحه است که علاقمندان می‌توانند آن را از کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیز تهیه کنند.

حسینی خاطرنشان کرد: کتاب مردم‌نگاری شهرستان رفسنجان توسط همکاران در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و بنده و با حمایت حمید ملانوری فرماندار سابق رفسنجان به تألیف رسیده است.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، کتاب، رونمایی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :