فروشگاه های عرضه سموم باید نظام مند باشند

  • شناسه خبر: 37408
فروشگاه های عرضه سموم باید نظام مند باشند

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع‌ طبیعی استان کرمان بر ضرروت نظام‌مند کردن فروشگاه‌های آفت‌کش نباتی تأکید کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع‌ طبیعی استان کرمان بر ضرروت نظام‌مند کردن فروشگاه‌های آفت‌کش نباتی تأکید کرد.

به گزارش”روراستی” محسن کمال‌الدینی صبح امروز در جلسه کمیسیون نظارت بر نهاده‌های کشاورزی رفسنجان افزود: متولی بخش کشاورزی جهاد کشاورزی است و باید نگاه کارشناسی داشته باشد، سازمان جهاد کشاورزی بدون تکیه بر قانون و مقررات نمی‌تواند کاری انجام دهد و با توجه به افزایش سطح فرهنگی مردم و مطالبه‌گری آنها باید کارهای قانونی ارائه کرد و به مردم پاسخگو بود.

وی بیان داشت: رفسنجان از بهترین شهرستان‌هایی است که هماهنگی و همکاری با صنف و اتحادیه صنعت، معدن و تجارت داشته و بدون نظر جمع کاری انجام نشده است.

رئیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع ‌طبیعی استان کرمان با اشاره به قانون حفظ نباتات مصوبه سال ۱۳۴۶ مجلس شورای ملی توضیح داد: مطابق با این قانون نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت نوشتیم که قانون خاص داریم و نیاز به اخذ پروانه کسب برای عرضه سم نیست، اما نعمت‌زاده گفت ما قانون خاص شما را می‌پذیریم، اما نسبت به اخذ پروانه کسب و صلاحیت فنی تأکید کرد.

وی ادامه داد: ماده ۱۴، ۱۷ و ۱۸ صدور پروانه را به عهده سازمان حفظ نباتات گذاشته و مأموران انتظامی مکلف هستند بنا به تقاضای سازمان حفظ نباتات با مؤسسات فاقد مجوز برخورد کنند.

کمال‌الدینی خاطرنشان کرد: فروشندگان سموم، دفع آفات و بیماری‌های نباتی مکلف هستند، پروانه از سازمان حفظ نباتات اخذ کنند در صورت عدم رعایت مقررات مواد ذکر شده برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: آنچه برای ما مهم است نظام‌مند کردن فروشگاه‌های آفت‌کش‌های نباتی است و وظایف در این راستا به عهده ما سپرده شده است  و نگاه کارشناسی جهاد کشاورزی در این زمینه لازم است.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، فروشگاه، سم
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :