برگشت کوره فلش مس سرچشمه به تولید/۶۹۴۵ تن آند در کوره تولید شد

  • شناسه خبر: 37373
برگشت کوره فلش مس سرچشمه به تولید/۶۹۴۵ تن آند در کوره تولید شد

مدیر ذوب مس سرچشمه رفسنجان با اشاره به حادثه‌ای که در کوره فلش رخ داد و بازگرداندن کوره طی مدت ۴۵ روز گفت: از دوم آبان تا پایان روز ۳۰ آبان، ۶ هزار و ۹۴۵ تن آند تولید داشتیم.

مدیر ذوب مس سرچشمه رفسنجان با اشاره به حادثه‌ای که در کوره فلش رخ داد و بازگرداندن کوره طی مدت ۴۵ روز گفت: از دوم آبان تا پایان روز ۳۰ آبان، ۶ هزار و ۹۴۵ تن آند تولید داشتیم.

به گزارش”روراستی“حامد مددی صبح امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از کوره فلش مس سرچشمه با اشاره به اینکه بعد از سالیان سال شرکت ملی صنایع مس ایران موفق به تغییر تکنولوژی شد که همه دنبال آن بودیم و با توجه به شرایط اقلیمی و آلودگی که کوره‌ها داشتند شرکت مس در راستای حفظ محیط‌زیست و پاینبدی به صنعت سبز و تولیدو کیفیت بالاتر تصمیم به ایجاد این کوره شد، افزود: این کوره ماحصل زحمات تیم‌های بسیاری است و موفق شدیم با همکاری بچه‌های توسعه این کار را انجام دهیم  و امیدواریم شرایط را نرمال کرده و به تولید خوب و مؤثر برسیم.

وی میزان آند تولیدشده را که از دوم آبان‌ماه تولید آغاز شده و خط نوپایی است همچنین توقفات زیادی داشته را تا پایان روز ۳۰ آبان‌ ماه ۶ هزار و ۹۴۵ تن عنوان کرد.

مددی تصریح کرد: در مرحله اول راه‌اندازی با اتفاق ناخواسته مواجه شدیم و شرایط به‌گونه‌ای بود که بر اثر شرایط مجرا و کوره، مذاب از مجرا جاری شده و بر اثر خورده‌شدن سرباره و تماس آب با مذاب انفجار رخ می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: روز اول حادثه صحبت از دو سال توقف و سپس صحبت از ۶ ماه توقف شد که با کمک همه همکاران در شرکت ملی صنایع مس ایران از بالا تا پایین‌دست موفق شدیم ظرف ۴۵ روز کوره را برگردانده و به شرایط تولید برسانیم.

مدیر ذوب سرچشمه اذعان کرد: این یک رکورد جاوادنه و کار ملی برای کشور از سوی بچه‌های ذوب محسوب می‌شود، قطعه‌ای که موجب انفجار شده بود حذف شده و الان با جرم نسوز لاندر بازسازی شده است.

مددی عنوان کرد: ظرفیت تولید سالانه فلش با ۱۰۰ درصد تولید به ۳۱۱ هزار تن تولید خواهیم رساند.

وی با اشاره به اینکه یک کارخانه اسید در حال راه‌اندازی است  و سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: فلش یک تکنولوژی روز دنیاست و مزیت‌های زیادی دارد و تمام کشورهایی که به این سمت رفتند این مزیت‌ها برایشان روشن بوده است.

این مسؤول ابراز داشت: در ایران یک کوره فلش با این شرایط داریم که در همین مجتمع مس سرچشمه است و یک کوره فلش در خاتون‌آباد است که مشعل آن نوع دیگر است و سال آینده هفت ماه توقف داریم و سپس مشعل آن جت می‌شویم و می‌توانیم ادعا کنیم در کشور دو کوره فلش داریم.

مددی بیان کرد: شرکت مس توانمندی دارد که در ماه‌های آینده تولید را جبران کند.

 

برچسب ها:
ذفسنجان،روراستی،کوره،فلش
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :