کیفیت بالای پسته رفسنجان با تلاش باغداران

  • شناسه خبر: 37254
کیفیت بالای پسته رفسنجان با تلاش باغداران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت: باغداران برای حفظ کیفیت محصول در این شهرستان تلاش بسیار خوبی داشتند و کیفیت پسته ما با وجود وضعیت خوب آب در آمریکا بهتر از محصول آن‌ها است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت: باغداران برای حفظ کیفیت محصول در این شهرستان تلاش بسیار خوبی داشتند و کیفیت پسته ما با وجود وضعیت خوب آب در آمریکا بهتر از محصول آن‌ها است.

به گزارش”روراستی” حسین رضایی صبح امروز در جلسه ستاد پسته شهرستان با نگاهی به بررسی وضعیت پسته در زمینه تولید، بازار، صادرات و بازار جهانی اظهار داشت: بر اساس آماری که از باغداران گرفتیم و سه سال متوالی بررسی کردیم، میزان تولید محصول سال ۹۴ از سه کیلوگرم، یک کیلوگرم، سال ۹۵ از ۲.۸۸ گرم یک کیلوگرم و امسال از ۳.۲۶۸ گرم یک کیلوگرم محصول داشتیم و این آمار در همه جا ثابت است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان بیان داشت: در زمینه انس محصول در رقم احمدآقایی سال ۹۴ انس محصول ۲۵.۲ بوده و سال گذشته ۲۹.۷ بوده که امسال این رقم انس به ۳۱.۷ رسیده است که سال به سال انس‌ها ریزتر می‌شود، همچنین با مقایسه برداشت محصول رقم فندقی در سه سال باید گفت، سال ۹۴ از ۳.۱۹۰ گرم پسته یک کیلوگرم پسته خشک، سال ۹۵ از سه کیلو و ۲۸۰ گرم یک کیلوگرم و امسال از ۳.۷۰۰ گرم یک کیلوگرم محصول برداشت شد.

وی با اشاره به اینکه انس محصول نیز از سال ۹۴ از ۳۱ به ۳۹ در رقم فندقی رسیده است، افزود: در رقم کله‌قوچی امسال بعضی جاها برداشت بهتر از ارقام دیگر بوده است به‌طوری که سال ۹۴ از ۲.۸۰۰ گرم یک کیلوگرم و از ۲.۳۰۰ گرم یک کیلوگرم پسته خشک داشتیم با این حال باغداران برای حفظ کیفیت محصول در این شهرستان تلاش بسیار خوبی داشتند و کیفیت پسته ما با وجود وضعیت خوب آب در آمریکا بهتر از محصول آن‌ها است.

رضایی در ادامه هزینه‌های بالای تولید را یادآور شد و عنوان کرد: باید تلاش شود، بازارهای خارجی را حفظ کنیم با توجه به اینکه سال آینده محصول  نداریم، اما دو سال دیگر محصول خوبی داریم، اگر بازارهای آسیایی را از دست بدهیم، مشکل پیدا می‌کنیم، باید مدیریت عرضه محصول از سوی باغداران انجام شود و در سال آینده که سال پسته نیست، با تدبیر پیش برویم در بحث آفات، کشاورزان رفسنجانی امسال کارشناسی شده، عمل کردند، همچنین وضعیت ظاهری پسته خوب است که نتیجه تأثیر کودهایی بوده که باغداران استفاده کردند.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی،کیفیت، پسته
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :