کاهش آمار طلاق در رفسنجان از ۵۳۵ مورد در سال ۹۳ به ۳۰۷ مورد در سال ۹۵

  • شناسه خبر: 36648
کاهش آمار طلاق در رفسنجان از ۵۳۵ مورد در سال ۹۳ به ۳۰۷ مورد در سال ۹۵

رئیس دادگستری رفسنجان از کاهش آمار طلاق از ۵۳۵ مورد در سال ۹۳ به ۳۰۷ مورد در سال ۹۵ در این شهرستان خبر داد.

رئیس دادگستری رفسنجان از کاهش آمار طلاق از ۵۳۵ مورد در سال ۹۳ به ۳۰۷ مورد در سال ۹۵ در این شهرستان خبر داد.

به گزارش “روراستی“حجت‌الاسلام مهدی پورمحمدی صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از آسیب‌های بزرگ در کل دنیا مسائل خانواده است، کارگروه تخصصی ازدواج و طلاق در شورای فرهنگ عمومی را تشکیل دادیم.

وی بیان داشت: در اروپا مفهوم خانواده از دست رفته و گرایش به ازدواج در کل دنیا کم شده است، چراکه از زیربار مسؤولیت شانه خالی می‌کنند.

رئیس دادگستری رفسنجان تصریح کرد: در سال‌های اخیر طلاق در کشور ما روند عجیبی پیدا کرده و آمار این ده ساله گواه این مطلب است که شاهد کاهش ازدواج و افزایش آمار طلاق هستیم.

وی عنوان کرد: طبق آخرین آمار در کشور هر چهار ازدواج یکی به طلاق می‌انجامد که بهت‌آور است.

پورمحمدی تصریح کرد: یکی از اهداف غربی‌ها متلاشی‌کردن خانواده‌ها و هجمه به شخصیت زن است و با توسعه شبکه‌های فارسی‌زبان که در کشورمان ۲۰۰ شبکه قابل دریافت است، می‌خواهند کانون خانواده را متلاشی کنند.

وی خاطرنشان کرد: صهیونیست ۷۰ کانال قابل دریافت در ایران دارد که دقیقا نوک پیکان و حمله‌شان، خانواده به ویژه زنان و مادران در خانواده است.

رئیس دادگسترس رفسنجان با اشاره به اینکه طلاق آسیب‌های بزرگی به خانواده وارد می‌کند، افزود: بعضا بچه‌هایی که خانواده‌هایشان از هم جدا شدند در دادگاه‌ها برای طلاق مراجعه می‌کنند.

پورمحمدی در توضیح کارگروه تخصصی ازدواج و طلاق در شهرستان اظهار کرد: در این کارگروه  بهداشت، دانشگاه ولیعصر(عج) دانشگاه آزاد اسلامی، کمیته امداد، بهزیستی و … همکاری می‌کنند.

وی در ادامه عنوان کرد: سال ۹۴آمار ازدواج در شهرستان رفسنجان ۲ هزار و ۲۹۶ مورد و در سال گذشته ۲ هزار و ۳۴۹ مورد بوده که هفت درصد افزایش داشتیم.

پورمحمدی ادامه داد: سال ۹۳ آمار طلاق رفسنجان ۵۳۵ مورد در سال ۹۴، ۳۶۶ مورد و سال گذشته ۳۰۷ مورد بوده که کاهش داشته است.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، امار، طلاق
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :