افتتاح پروژه خانه حاج آقا علی رفسنجان توسط رئیس جمهور

  • شناسه خبر: 36462
افتتاح پروژه خانه حاج آقا علی رفسنجان توسط رئیس جمهور

استاندار کرمان گفت: افتتاح مجموعه هتل سنتی چهار ستاره خانه حاج آقا علی رفسنجان جزو برنامه‌های سفر رئیس جمهوری به استان کرمان در آذر یا دی ماه سال جاری قرار می‌گیرد.

استاندار کرمان گفت: افتتاح مجموعه هتل سنتی چهار ستاره خانه حاج آقا علی رفسنجان جزو برنامه‌های سفر رئیس جمهوری به استان کرمان در آذر یا دی ماه سال جاری قرار می‌گیرد.

به گزارش روراستی” علیرضا رزم‌حسینی صبح امروز در حاشیه بازدید از بزرگترین خانه خشتی جهان در این شهرستان اظهار داشت: هنگامی که طرح مرمت خانه حاج آقا علی آغاز شد، کمتر فردی تصور می‌کرد، این مجموعه بزرگ که در آستانه ویرانی بود به این شکل زیبا و حرفه‌ای بازسازی شود و تا دو ماه دیگر از گردشگران داخلی و خارجی پذیرایی کند.

وی با اشاره به اینکه پروژه مرمت این خانه نمونه واقعی اقتصاد مقاومتی است که با همدلی و همزبانی مسؤولان و اجرای طرح مثلث اقتصادی استان کرمان شکل گرفت، بیان داشت: غلامرضا سرایداری مدیر پروژه‌های مرمت خانه حاج آقا علی رفسنجان و بازسازی باغ فتح‌آباد کرمان از کارآفرینان بزرگ است که فعالیت‌های خوب و مؤثری را انجام می‌دهد.

رزم‌حسینی تصریح کرد: اگر اقتصاد مقاومتی، همدلی و همزبانی و مثلث توسعه اقتصادی در کنار یکدیگر قرار گیرند، بنابراین می‌توانند، خلق ثروت‌هایی مانند خانه حاج آقا علی رفسنجان کنند که در تاریخ این سرزمین ماندگار باشد، این خانه فقط متعلق به رفسنجان، کران و ایران نیست، بلکه متعلق به مردم سراسر جهان است.

استاندار کرمان با یادآوری درآمد ۲ هزار میلیارد دلاری صنعت گردشگری در جهان و جابه‌جایی ۱٫۴ میلیارد نفر گردشگر طی سال ادامه داد: حضور گردشگران موجب ایجاد اشتغال پایدار می‌شود، ما در حالی به دنبال راه‌اندازی نهاد اقتصاد مقاومتی در استان هستیم که رئیس جمهوری بر ابلاغ  طرح‌های موفق کرمان به سایر استان‌ها است.

رزم‌حسینی عنوان کرد: در دولت یازدهم شاهد طلایی‌ترین دوران شکوفایی میراث فرهنگی بودیم، هرچند کرمان رتبه برتر حوزه گردشگری، مرمت و سرمایه‌گذاری آثار تاریخی را به خود اختصاص داده، اما این آغاز راه است و فعالیت‌ها در دولت دوازدهم هم ادامه می‌یابد، باید مشارکت و وحدت رویه در حوزه سیاسی داشته باشیم تا به توسعه پایدار در استان کرمان برسیم.

وی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها در ایجاد همدلی مؤثر هستند، افزود: باید از خودخواهی دست برداریم و به سمتی برویم که رشد کنیم و ایجاد درآمد، ثروت و شغل پایدار داشته باشیم، افتتاح مجموعه هتل سنتی چهار ستاره خانه حاج آقا علی رفسنجان جزو برنامه‌های سفر رئیس جمهوری به استان کرمان در آذر یا دی ماه سال جاری قرار می‌گیرد و این مجموعه به دست روحانی افتتاح می‌شود.

رزم‌حسینی ابراز داشت: حدود ۲ هزار نفر در دوره مرمت و بازسازی خانه حاج آقا علی رفسنجان همکاری داشتند و از نیروها و مصالح موجود در قاسم‌آباد رفسنجان برای مرمت این بنا استفاده شده است، ما توجه به استانداردهای جهانی مرمت و بازسازی این خانه را مد نظر قرار می‌دهیم و تردید ندارم در صورت انجام تبلیغات مناسب به یکی از مقاصد اصلی گردشگران دنیا تبدیل می‌شود.

استاندار کرمان در پایان سخنان خود با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی می‌تواند، کشور را نجات دهد، خاطرنشان کرد: اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در زمینه احیای موقوفات حرکتی بی‌نظیر در سطح کشور است که امیدواریم، مستمر باشد و ادامه پیدا کند.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، افتتاح، رئیس جمهور
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • رضا

    این چه وضعیه رفسنجان ختم شده به خانه حاج آقا علی مگه این شهر مشکل دیگه نداره ۵ سال که هر نیم ساعت که استاندار میاد خونه حاجی بعد میره مردم رو از راییییییی دادن بیزار میکنید با این کاراتون اون از فرماندار عوض کردنتون اینم از سر زدنتان