قدرت خرید مردم به اندازه سال ۹۰ هم نیست

  • شناسه خبر: 36135
قدرت خرید مردم به اندازه سال ۹۰ هم نیست

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم گفت: قدرت خرید کنونی مردم به اندازه سال ۹۰ هم نیست.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم گفت: قدرت خرید کنونی مردم به اندازه سال ۹۰ هم نیست.

به گزارش “روراستی” به نقل از خبرگزاری فارس، محمدرضا پورابراهیمی در پادگان آموزشی ٠۵ کرمان، نرخ بیکاری کشور را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: وضعیت نرخ بیکاری ما اصلا شایسته نظام نیست و در حوزه اقتصادی با چالش جدی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر قدرت خرید مردم کاهش یافته است، بیان داشت: قدرت خرید کنونی ما به اندازه سال ۹۰ هم نیست، اگرچه به ظاهر حقوق‌ها با درصد کوچکی رشد همراه بوده‌اند، اما شوک‌های اقتصادی کل این مسئله را از بین برده است.

پورابراهیمی با بیان اینکه در زمینه کاهش قدرت خرید مردم شکی وجود ندارد، عنوان کرد: نرخ رشد اقتصادی ما بیش از چهار درصد نیست در صورتی که هدف‌گذاری کشور رشد هشت درصدی است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها تأکید بر تحول در حوزه اقتصادی داشتند و اگر هرچه سریعتر این مسئله را اجرایی نکنیم، زمان و فرصت را از دست داده‌ایم.

پورابراهیمی بخشی از مشکلات فرهنگی و حتی سرریز مسائل فرهنگی در حوزه اجتماعی را ریشه در حوزه اقتصاد دانست و عنوان کرد: واقعیت امروز این است که ریشه بخشی از مسائل و مشکلات فرهنگی ما در معیشت است.

وی گفت: تکلیف ما آمریکایی‌ها در برجام دیگر مشخص شده است و اعتقاد داریم که راهکارهای مشخصی برای حل مسائل اقتصادی در کشور بدون اتکا به خارج وجود دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: معتقدیم نظام ما همان طور که در عرصه‌های مختلف توانسته جایگاه و رتبه برتر را به دست آورد، با برنامه‌ریزی و اتکا به توانمندی‌های درونی می‌تواند در حوزه اقتصادی نیز حرکت‌های برتری داشته باشد.

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، قدرت، خرید
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :