بازدید ۴۰ هزار نفر از خانه حاج آقاعلی رفسنجان

  • شناسه خبر: 36009
بازدید ۴۰ هزار نفر از خانه حاج آقاعلی رفسنجان

فرماندار رفسنجان گفت: طی سال جاری ۴۰ هزار نفر از بزرگترین خانه خشتی ایران بازدید کردند.

فرماندار رفسنجان گفت: طی سال جاری ۴۰ هزار نفر از بزرگترین خانه خشتی ایران بازدید کردند.

به گزارش “روراستی” حمید ملانوری صبح امروز در نخستین جلسه پنجره واحد با موضوع رسیدگی به مشکلات سرمایه‌گذاران این شهرستان اظهار داشت: در رفسنجان در قالب ستاد مثلث توسعه اقتصادی برنامه‌ها را آغاز کردیم و در این راستا جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و اجرای سرمایه‌گذاری در این شهرستان شکل خوبی پیدا کرده است.

وی بیان داشت: در گذشته این شهرستان به دلیل اینکه از لحاظ آب منطقه‌ای در وضعیت بحرانی بود، مهاجرت مردم را شاهد بودیم  وانگیزه و اعتماد برای سرمایه‌گذاری در این شهرستان وجود نداشت اما با توجه به زیرساخت‌هایی که در رفسنجان وجود دارد به فکر ترغیب سرمایه‌گذار افتادیم.

 فرماندار رفسنجان با اشاره به راه‌اندازی سه ناحیه صنعتی در بخش‌های مختلف این شهرستان و توسعه منطقه ویژه اقتصادی عنوان کرد: در منطقه ویژه اقتصادی در فاز اول ۲۰۰ هکتار برای واگذاری آماده‌سازی شد و توسعه واگذاری به دوهزار هکتار می‌رسد و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد که در این زمینه متقاضی هم وجود دارد.

وی ادامه داد: بیش از ۵ هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری به امضا رسیده که از این میزان تفاهم‌نامه امضا شده بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اجرایی شده و تعدادی از واحدها افتتاح شده است.

ملانوری خاطرنشان کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه ویژه اقتصادی با توجه به معافیت‌ها و ضوابطی که دارد سرمایه‌گذاری‌های خوبی جذب شده و واحد فروکروم با حدود بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خارجی به روزهای افتتاح خود نزدیک می‌شود.

فرماندار رفسنجان ابراز کرد: همچنین سرمایه‌گذاران اتریشی یک نیروگاه خورشیدی  ۱٫۲را کلید زدند که افتتاح و وارد مدار شده و تا الان ۶ واحد نیروگاه  ۱۰ مگاواتی با بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را کلنگ‌زنی کردند که ظرفیت خوبی محسوب می‌شود.

وی به آمادگی ۱۰ واحد تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان اشاره کرد و گفت: این شهرستان از ظرفیت گردشگری به دلیل وجود جاذبه‌های طبیعی برخوردار و سرمایه‌گذاری در این حوزه در حال انجام است.

ملانوری بیان کرد: خانه حاج‌آقاعلی توسط بخش خصوصی مرمت و در حال تجهیز است و این خانه از بناهای برجسته کشور به‌عنوان یک محل گردشگری و اقامتی پذیرایی است و دره راگه دیگر ظرفیت گردشگری این شهرستان است که در کشور شناخته شده و برای نخستین‌بار امسال جمع قابل توجهی توریست خارجی از این دره بازدید کرد.

وی عنوان کرد: امسال بزرگترین خانه خشتی ایران ۴۰ هزار نفر بازدید کننده داشت و بزرگترین منطقه پرورش آرتمیا خاورمیانه در نوق با ۴ هزار بازدیدکننده، تپه‌های ماسه‌بادی، طرح گردشگری اودرج و…از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهرستان به حساب می‌آیند.

فرماندار رفسنجان از طرح احیاگران آبادی یاد کرد و گفت: در قالب این طرح در روستا به دنبال ایجاد سرمایه‌گذاری و توسعه و جلوگیری از مهاجرت روستاییان، استفاده از سرمایه‌ها و زیرساخت‌های روستاها هستیم و این طرح کاملا بومی و ابتکار شهرستان است.

وی ادامه داد: ۱۶۶ طرح در روستاها ارائه شده و صندوق کارآفرینی امید در این زمینه سرمایه‌گذاری را حمایت می‌کند طرح احیاگران آبادی با توجه به ظرفیت‌های روستاها اجرا می‌شود.

ملانوری اظهار کرد: امروز در این شهرستان یک جهاد اقصادی و سرمایه‌گذاری اتفاق افتاده و سرمایه‌گذاران بومی، خارجی و داخلی زیادی در آن ورود کرده و در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری می‌کنند.

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، بازدید، از
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :