ضرورت استفاده از ظرفیت دانشگاهی برای دانش‌بنیان کردن اقتصاد

  • شناسه خبر: 35980
ضرورت استفاده از ظرفیت دانشگاهی برای دانش‌بنیان کردن اقتصاد

فرماندار رفسنجان گفت: باید از ظرفیت دانشگاه‌ها برای دانش‌بنیان کردن اقتصاد استفاده شود.

فرماندار رفسنجان گفت: باید از ظرفیت دانشگاه‌ها برای دانش‌بنیان کردن اقتصاد استفاده شود.

به گزارش” روراستی“حمید ملانوری پیش از ظهر امروز در آیین تقدیر و معارفه رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان با بیان اینکه رفسنجان با وجود ۱۱ واحد دانشگاهی و ۲۵ هزار دانشجو شهرستان دانشگاهی است، اظهار داشت: در کنار خدمات آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه‌های رفسنجان به‌ویژه دانشگاه‌های ولی‌عصر (عج) و آزاد در حوزه دانشگاه‌های نسل سوم پیشتاز هستند.

وی افزود: فلسفه ایجاد دانشگاه کمک به افراد جامعه و رشد منطقه است که بتوانند با رشد علمی، فکری و بینش صحیح با مسائلی که با آن  مواجه می‌شوند، مقابله کنند و هشت سال دفاع مقدس مانند یک دانشگاه با یک دوره دکترا برابری می‌کند چرا که در این هشت سال ما در برابر مقابله با تهدیدها مقاوم شدیم.

فرماندار رفسنجان با تأکید بر اینکه دانش‌بنیان کردن فعالیت‌های اقتصادی از تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: باید از ظرفیت دانشگاه‌ها در این زمینه استفاده کرد و دانشگاه‌های آزاد و ولی‌عصر (عج) رفسنجان به‌عنوان معین و سرمایه‌گذار در مناطقی از این شهرستان ورود کردند تا در کاهش نرخ بیکاری، رشد تولید و اشتغال سهیم باشند.

حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور امام جمعه رفسنجان نیز با بیان اینکه رفسنجان شهر بزرگ دانشگاهی است، اظهار داشت: با وجود کاهش دانشجو در دانشگاه‌های سطح کشور اما وجود ۳هزار و ۹۰۰ نفر دانشجو در دانشگاه آزاد این شهرستان میزان قابل قبولی است.

وی با بیان اینکه باید تلاش شود به هدف دانشگاه‌ که تزکیه و تعلیم و تربیت است، رسید و این رسالت بزرگ را به‌خوبی انجام داد، افزود: مسؤولیت امانت است و نباید آن را به‌عنوان طعمه تلقی کرد بنابراین باید تا زنده هستیم جانانه کار و خدمت کنیم و دانشگاه‌ها باید به فریاد اشتغال و تولید ثروت در جامعه برسند.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، ظرفیت، دانشگاه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :