ضرورت پذیرش و داشتن ظرفیت انتقاد

  • شناسه خبر: 35584
ضرورت پذیرش و داشتن ظرفیت انتقاد

امام جمعه رفسنجان گفت: : باید در جامعه ظرفیت و تحمل در برابر انتقادها را بالا ببریم.

امام جمعه رفسنجان گفت: : باید در جامعه ظرفیت و تحمل در برابر انتقادها را بالا ببریم.

به گزارش” روراستی ” حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور صبح امروز در خطبه‌های نماز عید قربان در مصلای بزرگ امام خامنه‌ای اظهار داشت: هدف از قربانی‌ها نزدیک‌شدن روزبه روز به خداوند است  و قربانی درس ایثار و فداکاری به ما انسان‌ها می‌آموزد.

وی اظهار کرد: انسان حق به‌جانب اما بدون حلم و بردباری روشنایی نور حقش را به دلیل سفیح‌بودنش از بین می‌برد.

رمضانی پور تاکید کرد: باید در جامعه ظرفیت و تحمل در برابر انتقادها را بالا ببریم، آدم‌ها نباید خود را به ندانم‌کاری بزنند و خود و جامعه را متضرر کنند و اینکه رهبر انقلاب مرتب بحث بصیرت را مطرح می‌کنند به دلیل همین موضوع است.

امام جمعه رفسنجان از مبادله پیکر شهید حجیی یاد کرد و افزود: آن شهید از جانب خدا برای ما حجت شد و بهترین الگو برای جوانان ما است، شهید حججی رویش انقلاب، مسجد و یک خانواده متدین و مذهبی است و رویش یک سازمان و نظام متعهد و وفادار به نظام یعنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و آنگونه که آن شهید مقاومت کرد و با عملش به دشمنن نه گفت باید این نوع فداکاری را در جامعه داشته باشیم.

وی از بیانات رهبر فرزانه انقلاب در دولت دوازدهم یاد کرد که ایشان بر اولویت قراردادن اشتغال و معیشت مردم تاکید داشتند.

رمضانی پور در بخش دیگری از خطبه ها بیان کرد: مجلس باید موانع را از سر راه بردارد و دولت زمینه اشتغال را فراهم کند.

وی بیان داشت: قربان درس کمک به نیازمندان و مستمندان به ما می‌دهد و  اینکه خون قربانی را به در و دیوار می‌ریزند مایه آلودگی و کاری از روی جهل است.

امام جمعه رفسنجان فلسفه قربانی را تعیین مسیر زندگی، افق فراروی انسان که تقرب محض به خداوند است و نیز نماد رابطه ناب خالق با خلق است، دانست.

وی ادامه داد: قربان بدین معناست که غیر خدا کنار می‌رود و تنها خداوند جلوی چشم بندگان ظاهر می‌شود و عطوفت خداوند نسبت به بندگان در عید قربان پشتوانه بندگان است.

رمضانی پور با بیان اینکه حضرت ابراهیم (ع) حاضر شد فرزندش را در راه خدا قربانی کند، ادامه داد: اما عطوفت خدا بر او شامل شد و قوچی فرستاد که جایگزین شود و امروز ما از همان عطوفت ابراهیمی بهره‌مند می‌شویم.

 

 

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی،نماز،عیدقربان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :