دانشگاه سکوت نکرده، در حال بررسی است/ تشکیل ۱۰ کمیته برای بررسی مرگ مادر ۱۹ ساله

  • شناسه خبر: 35396
دانشگاه سکوت نکرده، در حال بررسی است/ تشکیل ۱۰ کمیته برای بررسی مرگ مادر ۱۹ ساله

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: برای برسی موضوع مرگ مادر ۱۹ ساله ۱۰ کمیته باید تشکیل شود و کار از همان روز اول در حال پیگیری و بررسی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: برای برسی موضوع مرگ مادر ۱۹ ساله ۱۰ کمیته باید تشکیل شود و کار از همان روز اول در حال پیگیری و بررسی است.

به گزارش “روراستی” میرزابیگی در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه باید درسمان و تمام عبرتمان را از قرآن بگیریم، اظهار کرد: حضرت یونس (ع) علت اینکه مدتی در دل ماهی قرار گرفت قضاوت زودهنگامش بود و ما باید مراقب باشیم اول از همه زود قضاوت نکنیم و دوم اینکه قضاوتمان همراه با عدالت باشد.

وی با بیان اینکه اتفاق برای این مادر واقعا برای ما نیز ناگوار است، تصریح کرد: در یکی از رسانه های شهر نوشتند دانشگاه «سکوت کرده»، خیر ما اگر حرفی نمی زنیم سکوت نیست بلکه در حال پیگیری و بررسی هستیم.

وی تاکید کرد: باید مراقب باشیم اتفاقات تبدیل به تشنج نشود باید صبر کرد تا نتیجه بررسی ها عنوان شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: نتیجه نهایی ما این است که اگر قصوری توسط تیم درمان صورت گرفته باشد ما یکی یکی بررسی می کنیم، دوم اینکه بین قصور و طبیعی بودن موضوع مقایسه می شود و این مهم نیاز به زمان دارد.

وی با ذکر یک مثال ابراز کرد: در کشور اگر اختلاسی به وجود آید دو سال طول می کشد تا به پرونده رسیدگی شود اگرچه از اول هم مشخص باشد چه کسی مقصر بوده است.

میرزابیگی با ذکر این مطلب که در این مدت کمیته اولیه در زایشگاه نیک نفس تشکیل و موضوع را بررسی کرده  اضافه کرد: کمیته بعدی در بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) تشکیل و مباحث ریز مطرح و سئوالات را به متخصصان مربوطه فرستادیم و منتظر جواب هستیم.

وی توضیح داد: افرادی که برای داوری انتخاب کردیم از خود زایشگاه و بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) هستند و اگر نیاز داشته باشیم از کرمان و یزد هم کارشناس و داور دعوت می کنیم تا بررسی بهتری انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: رسانه ها در رابطه با مرگ این خانم نتیجه موضوع و کار را از کارشناسان بیمارستان ها و دانشگاه ها نپرسند چراکه معاون درمان منبع خبر است و هر اتفاقی که بیفتد روند را به روابط عمومی دانشگاه اطلاع می دهیم تا به اطلاع مردم برسد.

میرزابیگی بیان کرد: وزن این نوزاد که آن رسانه چهار کیلوگرم عنوان کرده بود، چهار کیلو نبوده و این نوزاد ۳٫۵ کیلوگرم وزن داشته است که تفاوت آن زیاد است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در ادامه عنوان کرد: حداقل برای این موضوع باید ۱۰ کمیته گرفته شود  و داوران مختلف بیایند و نظر دهند.

وی با اشاره به اینکه بیمار دی آی سی و آمبولی کرده و شک نداریم، تاکید کرد: اما ما می خواهیم ببینیم در روند درمان که آمبولی کرده آیا قصوری انجام شده یا خیر، بنابراین در خبر دادن بی عدالتی به خرج داده نشود.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، دانشگاه، سکوت
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • احسان

    ماهم روز اول که خانمم دچار مشکل شد اونم قصور پزشکی همه گفتن دانشگاه علوم پزشکی رسیدگی میکنه.حداقل کارش اینه مطب دکتر رو یه مدت تعطیل میکنه.ولی بعد از یکسال گفتن کارا حقوقی مال ما نیست برید نظام پزشکی با اینکه نامه از وزیر بهداشت داشتیم.اونجام یکسال حیرون شدیم اخرشم هزار تا راه گذاشتن جلومون. نمیدونم دکتر اطفال و جراح زیبایی چه ربطی به زنان و زایمان داره که تو جلسه ما حضور داشتن و اظهار نظر کردن.بعدشم گفتن مشکل از مریض بوده ببرین آزمایش دوباره رفتن آزمایش دیدن مشکلی نیست گفتن اعتراض بزنیم میره کرمان الان ۸ماهه اعتراض زدیم هنوز خبری از کرمان نیست دکه مجبور شدم از طریق دادگستری پیگیر شکایتم باشم.ولی همه جای طرف داره دکترن.هیچکس به فکر مریض نیست.