آزمون کشوری ترنم وحی در رفسنجان برگزار می‌شود

  • شناسه خبر: 35389
آزمون کشوری ترنم وحی در رفسنجان برگزار می‌شود

مدیر مهدقرآن های رفسنجان گفت: آزمون ترنم وحی ویژه حافظان مهدهای قرآن ۱۴ تا ۱۷ شهریور ماه جاری به میزبانی شهرستان رفسنجان برگزار می‌شود.

مدیر مهدقرآن های رفسنجان گفت: آزمون ترنم وحی ویژه حافظان مهدهای قرآن ۱۴ تا ۱۷ شهریور ماه جاری به میزبانی شهرستان رفسنجان برگزار می‌شود.

به گزارش “روراستی” محمد سلمه‌ای صبح امروز در نشست خبری با موضوع میزبانی رفسنجان در آزمون کشوری ترنم وحی اظهار داشت: هشت دوره حفظ قرآن به همراه ترجمه و مفاهیم در قالب ترنم وحی در مراکز استان‌ها از جمله اصفهان، تهران، مرکزی، شیراز، خراسان رضوی و … برگزار شده که نهمین مرحله آن به میزبانی رفسنجان و با همکاری مهد قرآن شهرستان و سرچشمه در شهر سرچشمه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون یک‌هزار نفر در مهدهای قرآن حافظ کل شدند و این مایه افتخار است، بیان داشت: ۱۴ اردیبهشت ماه ۹۶ آزمون به صورت رسمی در کل کشور برگزار و نتایج آزمون کتبی و شفاهی به تهران ارسال و افراد برگزیده انتخاب و معرفی شدند.

مدیر مهد قرآن‌های شهرستان رفسنجان با بیان اینکه امسال در این شهر ۲۵ نفر از مهد قرآن‌ها حافظ کل هستند که در آزمون ۱۴ اردیبهشت ماه شرکت کردند و ۱۸ نفر پذیرفته شدند و در آزمون کشوری حضور پیدا می‌کنند، ادامه داد: آزمون کشوری ۱۴ تا ۱۷ شهریور ماه جاری برگزار می‌شود.

سلمه‌ای با تأکید بر اینکه این آزمون از نظر کیفیتی در سطح بالایی قرار دارد و استادان کشوری و بین‌المللی این آزمون را داوری می‌کنند، تصریح کرد: ۱۵ نفر از داوران کشوری و بین‌المللی این آزمون را داوری می‌کنند و روز سه‌شنبه پذیرش تمام حفاظ انجام و چهارشنبه و پنجشنبه آزمون برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مراسم اختتامیه ۱۷ شهریور ماه جمعه از ساعت ۹ تا ۱۲ برگزار می‌شود، افزود: چهارشنبه شب محفل انس با قرآن در سرچشمه و پنجشنبه شب در مسجد الزهرا (س) رفسنجان برگزار می‌شود و مهمانان بازدیدی از خانه حاج آقا علی هم انجام می‌دهند.

سلمه‌ای در ادامه با بیان اینکه در کل کشور در مراکز استان‌ها یک دفتر مهد قرآن وجود دارد، یادآور شد: ۴۰ دفتر به نمایندگی در کل کشور فعالیت می‌کنند، بیش از ۱۰۰ هزار نفر حافظ قرآن در مهدها مشغول به حفظ کل قرآن هستند و بار علمی ترنم وحی بسیار زیاد است، زیرا ترجمه و مفاهیم کل قرآن را همراه دارد

 

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، آزمون، کشوری
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :