برخی نمک آزاده بودن را می خورند و از نردبان آن به نفع خود بالا می روند

  • شناسه خبر: 35127
برخی نمک آزاده بودن را می خورند و از نردبان آن به نفع خود بالا می روند

آزاده دوران دفاع مقدس از خاطرات دوران اسارت می گوید و از برخی رفتارهایی که صورت می گیرد، ابراز تأسف دارد.

آزاده دوران دفاع مقدس از خاطرات دوران اسارت می گوید و از برخی رفتارهایی که صورت می گیرد، ابراز تأسف دارد.

به گزارش” روراستی” محفل آزادگان رفسنجان با حضور یکی از اسرای دوران جنگ تحمیلی به عنوان میهمان ویژه در تالار خیام دانشگاه ولی عصر (عج) برگزار شد که این میهمان ویژه همان اسیر کم سن و سالی بود که فرمانده اردوگاه از دست او به تنگ آمده بود و سن و سال کمش مانع دست برداشتن از اعتقاداتش نشد.

مهدی طحانیان هشت سال و نیم در اسارت رژیم بعث بود، طحانیان در حاشیه آیین تجلیل از آزادگان در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: بسیجیان کم سن و سال زیادی به اسارت دشمن درآمده بودند و بعثی ها می خواستند به واسطه سن کم آنها سوژه ای بسازند و به بسیجی لطمه وارد کنند تا ایران نتواند نیروی بسیجی راهی جبهه ها کند.

وی ادامه داد: اما بسیجیان روحیه ای داشتند که در مقابل ترفندهای دشمن ایستادگی کردند و پس از گذشت بیش از یک سال از اسارت ما را به اردوگاه رمادی که به اردوگاه اطفال معروف بود منتقل کردند و فرمانده عراقی این اردوگاه می خواست نظر مافوق خود را جلب کند در پی سوژه های زیادی از ما بود که به هدفش نرسید.

این آزاده گرانقدر دوران دفاع مقدس از حضور اکیپ خبرنگاران به اردوگاه یاد کرد که یک زن خبرنگار بی حجاب در بین آنها بود، فرمانده به دلیل حاضر جوابی من به من گفت برو مخفی شود تو را نبینندو من هم در جایی از آسایشگاه مخفی شدم.

وی تصریح کرد: خبرنگاران با چند تن از بچه ها مصاحبه کردند و حین رفتن چشم خانم خبرنگار به من افتاد و به سمت من آمد، ابتدا فرمانده مانع از گفت و گوی ما شد من نیز به آن زن گفتم شرط مصاحبه من با تو حفظ حجابت است و پس از اینکه حجابش را درست کرد مصاحبه اش آغاز شد.

طحانیان خاطرنشان کرد: این خبرنگار به من گفت صدام حسین آدم بشر دوستی است و می خواهد شما به کشورتان برگردید اما امام خمینی می گوید این بچه ها مال ما نیستند و من در جواب گفتم این سئوال شما سیاسی است و اگر رهبرمان اینچنین فرمودند، همان درست است.

وی اضافه کرد: خبرنگار از انگیزه ام برای حضور در جبهه ها پرسید که حفظ اسلام را عنوان کردم و هر سئوال و جوابی که بین ما رد و بدل می شد جنگی بین من و عراقی ها در میگرفت تا اینکه مصاحبه تمام شد.

این آزاده بزرگ کشورمان در ادامه با اشاره به گرفتن عکس سلفی نمایندگان مجلس با خانم موگرینی که یکی از آزادگان در بین سلفی گیرنده ها بود، تصریح کرد: از یک فرد عادی که بخواهد با یک توریست زن عکس بگیرد هم نباید انتظار داشته باشیم چه رسد به نماینده یک ملت.

وی ادامه داد: اینها شأن و حرمت نگه نداشتند در حالی که اینگونه افراد باید روی حرکات و رفتار خود نظارت کنند نه اینکه ساده لوحانه تن به این طور مسائل دهند.

طحانیان در ادامه با بیان اینکه نه چپ و راست بلکه تمام جامعه از این حرکت آزرده شدند و جای تأسف به ویژه برای آن آزاده دارد که البته مصاحبه من در اردوگاه رمادی به اسم این شخص رفت و دارد از نردبان این مصاحبه خود را بالا می برد.

وی ابراز کرد: چرا نمک آزادگی را بخوریم و  اصل را حفظ نکنیم و چندین بار دشمنان هم در داخل و هم در خارج مصاحبه مرا به این نماینده سلفی گیر ربط دادند و می گویند این همان نوجوان دیروز در عراق بود که با خبرنگار مصاحبه کرد در حالیکه مصاحبه شونده من بودم و دارد به اصل لطمه وارد می شود که البته سابقا نیز چنین کارهایی پیرامون این مصاحبه از سوی این نماینده صورت گرفته است.

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، نردبان، نمک
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • ابوذر قاسمی

    این ازادگان روی سر ما جا دارند تاج سر ما هستند من خودم فرزند ازاده جانباز و ایثارگر هستم و بخوبی با مشکلات این قشر اشنا هستم اینکه هرسال یه مراسم این چنینی بگیریم و یه نهار وپذیرایی بکنیم وتمام شود برود تا سال بعد در شان این ازادگان نیست مسئولین باید خود را به این دوستان نزدیکتر کنند تا سختی و مشکلات زندگی این عزیزان را بهتر لمس کنند وبه آنها کمک شود تا بتوانند مشکلات خودرا حل کنند هرکدام از این عزیزان یه جور مشکلاتی دارند که وقتی مسولین در کنارشون باشن بهتر حلوفصل میشود لذا بنظر من اینجور مراسمات و اینجور هزینه ها هیچ مشکلی از هیچ آزاده و جانبازی حل نمیکند