استخراج سنگ‌آهن و کرومیت از دل معادن رفسنجان و صادرات خام به خارج از کشور

  • شناسه خبر: 35123
استخراج سنگ‌آهن و کرومیت از دل معادن رفسنجان و صادرات خام به خارج از کشور

فرماندار رفسنجان گفت: استان کرمان و شهرستان رفسنجان به بهشت معادن معروف هستند اما در رفسنجان سنگ‌آهن و کرومیت از دل معادن استخراج و به صورت خام به کشورهای خارجی صادر می‌شود.

فرماندار رفسنجان گفت: استان کرمان و شهرستان رفسنجان به بهشت معادن معروف هستند اما در رفسنجان سنگ‌آهن و کرومیت از دل معادن استخراج و به صورت خام به کشورهای خارجی صادر می‌شود.

به گزارش “روراستی” ملانوری در همایش فروکروم و معدن‌کاران کرومیت کشور در محل منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان اظهار داشت: استان کرمان و شهرستان رفسنجان به بهشت معادن معروف هستند اما در رفسنجان سنگ‌آهن و کرومیت از دل معادن استخراج و به صورت خام به کشورهای خارجی صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه جلوگیری از خام‌فروشی یکی از وظایف مهم بخش و دولتی و خصوصی است و باید این مواد فرآوری شده و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه شوند، بیان کرد: هرچه خام‌فرشی بیشتر باشد ضعف ما در معاملات خارجی افزایش و قدرت معاملات ما کاهش می‌یابد بنابراین ایجاد واحدهای فروکروم در رفسنجان به این امر کمک می‌کند تا مواد به صورت خام خارج نشوند.

فرماندار رفسنجان با تأکید بر اینکه ما توان خود را در حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به‌کار می‌گیریم، ادامه داد: مهمترین دستور کار دولت توجه به بخش سرمایه‌گذاری‌ و استفاده از منابع بخش خصوصی است و باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی ایشان، دولت تمام تلاش خود را در راستای حمایت‌های لازم برای ایجاد امنیت و ارائه تسهیلات و ایحاد زیرساخت‌ها انجام می‌دهد تا سرمایه‌گذاران بدون دغدغه به تولید بپردازند.

ملانوری خاطرنشان کرد: امنیت در ایران موجب شده تا سرمایه‌گذاران خارجی با خاطری آسوده برای سرمایه‌گذاری به این کشور سفر کنند که طی چند سال گذشته با همت و همراهی مسؤولان جریان سرمایه‌گذاری رونق گرفته و امید و انگیزه در جامعه به وجود آمده است.

این مقام دولتی ابراز کرد: امروز اگر اقتدار لازم را نداشتیم هر لحظه دشمن قصد تجاوز به کشورمان را داشت و استان کرمان به لحاظ موقعیت استراتژیک و به لحاظ اقتدار نظامی‌اش امن است و شهرستان رفسنجان در این استان به لحاظ رشد ۲۵ درصدی شاخص امنیت و کاهش ۳۰ درصدی جرائم از امن‌ترین شهرستان‌ها است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری این شهرستان اذعان کرد: دسترسی از رفسنجان به شمال، جنوب، غرب و شرق کشور و وجود فرودگاه و دسترسی به بندرگا‌های کشور راحت‌تر است که این امر یکی از تسهیلات برای سرمایه‌گذاران به‌شمار می‌رود.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، کرومیت، کشور
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :