دو برابر شدن شرکت رفسنجانی ها در المپیاد ایمنی در سال جاری

  • شناسه خبر: 35037
دو برابر شدن شرکت رفسنجانی ها در المپیاد ایمنی در سال جاری

رئیس انجمن صنفی متخصصان و مسؤولان ایمنی و بهداشت رفسنجان از دو برابر شدن شرکت رفسنجانی ها در المپیاد ایمنی در سال جاری خبر داد.

رئیس انجمن صنفی متخصصان و مسؤولان ایمنی و بهداشت رفسنجان از دو برابر شدن شرکت رفسنجانی ها در المپیاد ایمنی در سال جاری خبر داد.

به گزارش” روراستی” به نقل از روابط عمومی مس منطقه کرمان، رئیس انجمن صنفی متخصصان و مسؤولان ایمنی و بهداشت شهرستان رفسنجان  در جلسه  مجمع عادی انجمن متخصصین ایمنی و بهداشت حرفه ای شهرستان رفسنجان گفت: در المپیاد ایمنی امسال درصد حضور رفسنجانی ها دو برابر شد و از ۴۵ نفر به ۱۰۰ نفر رسید که حتی امسال ۳ یا ۴ نفر از رفسنجان به دور بعدی المپیاد راه پیدا کردند.

محمد معمارزاده افزود: از سال ۹۲ که این مسئولیت را بر عهده گرفتیم از صفر شروع کردیم و زحمات همکاران و بازرسان اداره کار و ایمنی مجتمع سرچشمه و حمایت مسئولین شهرستان سبب رشد و ارتقاء انجمن شد.

وی یکی از وظایف اساسی و عمومی انجمن را بالا بردن سطح ایمنی و بهداشت در شهرستان برشمرد و افزود: با حمایتی که از سوی مجتمع مس سرچشمه شد کار را شروع کردیم و حمایتهای مسئولین شهرستان سبب شد این نهال نوپا را در این سه سال به این سطح برسانیم.

رئیس انجمن صنفی متخصصان و مسؤولان ایمنی و بهداشت شهرستان رفسنجان تصریح کرد: از سال ۹۳ در زمینه ایمنی پیمانکاران، تعداد شرکتهایی که در خصوص ایمنی تایید صلاحیت گرفتند و تعداد مسئولان ایمنی، روند رو به رشدی داشتیم و در خصوص آموزش ایمنی پیمانکاران و آموزش ایمنی تخصصی تعداد دوره های ما سیر صعودی داشته است و امسال دوره مسئولین ایمنی را برگزار کردیم.

معمارزاده خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته ۴ نفر مشاور مرکز تحقیقات را در زمینه های آموزش ایمنی، ارائه سیستمهای ایمنی در محیط کار و ایمنی معدن داشتیم.

وی با بیان اینکه می خواهیم با همکاری اداره کار و اصناف دوره های تخصصی را برگزار کنیم، تصریح کرد: هدفمان این است که سطح علمی اعضا را بالا ببریم و دوره هایی برگزار کنیم که مثمر ثمر باشد و ارتباطات خود را با واحدهای مختلف بیشتر کنیم.

رئیس انجمن صنفی متخصصان و مسؤولان ایمنی و بهداشت شهرستان رفسنجان عنوان کرد: در المپیاد ایمنی امسال درصد حضور رفسنجانی ها دو برابر شد و از ۴۵ نفر به ۱۰۰ نفر رسید که حتی امسال ۳ یا ۴ نفر از رفسنجان به دور بعدی المپیاد راه پیدا کردند.

برگزاری دوره های ایمنی و بهداشت کارگری و کارفرمایی و مسئولین ایمنی در رفسنجان

در این جلسه همچنین بازرس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان رفسنجان گفت: تقریباً تمام آموزشهای مربوط به ایمنی و بهداشت کارگری و کارفرمایی و مسئولین ایمنی را از مرکز استان به رفسنجان آوردیم و با کیفیت خوب این دوره ها برگزار می شود.

محمود شریفی افزود: سال ۹۲ این انجمن را تشکیل دادیم و الان یکی از انجمن های خوب را در استان داریم که رفسنجان بعد از مرکز استان یکی از بهترین انجمن ها را دارد.

وی افزود: از دو سه سال پیش مدلی را وزارت کار برای بازرسی ها ارائه کرد که «خود بازرسی درون کارگاهی» بود که برای اعطای تایید صلاحیت ایمنی به شرکتهای پیمانکاری برای شرکت در مناقصات و مزایده ها باید مسئول ایمنی می داشتند و این مسئول باید به تایید وزارت کار می رسید.

وی به فعالیتهای انجمن اشاره و بیان کرد: سه سال پیش فقط آموزش کارگری را در شهرستان داشتیم که فقط برخی اوقات کارگران را آموزش می دادیم و باید از طریق مرکز استان هماهنگی می کردیم و برای آوردن اساتید مشکلاتی را در این حوزه داشتیم که برازنده شهرستان با این جمعیت کارکری و وضعیت صنعتی نبود.

بازرس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رفسنجان ادامه داد: با پیگیری هایی که انجام دادیم دوره های کارفرمایی را در شهرستان برگزار کردیم که کیفیت آموزش آن بسیار عالی بود و بعد از آن، نوبت به مسئولین ایمنی رسید که چون تعداد آنها کم بود در حد یک کلاس نبود و با تفاهمی که بین انجمن و اداره کار شد و با تمرکززدایی که صورت گرفت اولین دوره آن را برگزار کردیم و دور دوم آن نیز بزودی برگزار می شود.

شریفی به تلاش برای ارتقای فرهنگ ایمنی در محیط کار در شهرستان اشاره داشت و گفت: انجمن متخصصین ایمنی و بهداشت حرفه ای بازوی توانمندی برای بالا بردن سطح فرهنگ ایمنی و بهداشت در جامعه و شهرستان می باشد و آمار حوادث این موضوع را نشان می دهد.

وی با تأکید بر اینکه شهر رفسنجان باید نماد ایمنی در کشور باشد، خاطرنشان کرد: شهرستان رفسنجان در بحث شرکت در المپیاد ایمنی تنها شهرستانی بود که ۱۰۰ درصد رشد داشت و نتایج خوبی را در المپیاد گرفت.

در ابتدای این جلسه  محمد کرمی دبیر انجمن ضمن عرض خیرمقدم به اعضای انجمن و سایر مدعوین، اعضای انجمن را صاحبان اصلی انجمن دانست و از حضور چشمگیر اعضای انجمن در این جلسه تشکر و قدردانی کرد.

در پایان پس از ارائه گزارش هیأت مدیره و بازرس انجمن و سخنرانی مدعوین، هیئت رئیسه ای برای برگزاری انتخابات توسط اعضا انتخاب شده و پس از معرفی ۷ نفر کاندیدای هیئت مدیره و بازرسی، به ترتیب آقایان محمد کرمی، محمد معمارزاده و مهدی کاظم پور با اکثریت قاطع آرا برای سه سال دیگر به عنوان اعضای هیئت مدیره انتخاب شده و آقای رضا مرشدی نیز به عنوان بازرس انجمن انتخاب شد.

گفتنی است،  اعضای انجمن و مدعوین از زحمات اعضای هیأت مدیره در برگزاری شایسته مجمع تشکر و قدردانی نمودند.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، از، افزایش
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :