اسراف و تجمل گرایی ناشی از بی تقوایی است

  • شناسه خبر: 34923
اسراف و تجمل گرایی ناشی از بی تقوایی است

امام جمعه رفسنجان گفت: افرادی که در شهر رفسنجان اسراف و تجمل‌گرایی کرده و بدعت به وجود می‌آورند، جاهل و مقصر محسوب می‌شوند.

امام جمعه رفسنجان گفت: افرادی که در شهر رفسنجان اسراف و تجمل‌گرایی کرده و بدعت به وجود می‌آورند، جاهل و مقصر محسوب می‌شوند.

به گزارش “روراستی” حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان در محل دانشگاه علامه جعفری اظهار داشت: مردم از بعضی موارد که در فضاهای مختلف و عمومی وجود دارد، گله‌مند هستند به ویژه از رفتارهایی که در مجالسی مانند عروسی‌ها می‌‌شود، ابراز تأسف می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه رفتار افرادی که در شهر اسراف و تجمل‌گرایی کرده و بدعت به وجود می‌آورند، ناشی از عدم تقوا و پایبند نبودن‌ به مسائل دینی و شرعی است و این‌ها جاهل و مقصر محسوب می‌شوند، بیان داشت: قبح برخی کارها در جامعه شکسته شده است، در یکی از دانشگاه‌ها دانشجوی دختر و پسر با هم فوتبال‌دستی بازی می‌‌کردند که با آن‌ها برخورد شد، بنابراین نباید اجازه داد، این چنین مسائلی وجود داشته باشد.

رمضانی‌پور ظرفیت شورای فرهنگ عمومی را زیاد و حضور این شورا را در دانشگاه‌ها ارزشمند ذکر و عنوان کرد: دانشگاه علامه مجموعه باارزشی است، اما کاهش جمعیت دانشجویی برای تمام دانشگاه‌ها وجود دارد، کارگاه‌هایی که با موضوع خانواده نیز در این دانشگاه برگزار می‌شود برای تربیت نسل جدید مفید و مؤثر است.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به جانفشانی‌های مدافعان حرم ابراز داشت: اگر آرزوی قلبی ما این باشد که در کنار آن‌ها باشیم، گویا در جمعشان هستیم و در جنایت‌ها نیز اگر ناراحت نباشیم و بی‌خیال شویم، انگار راضی به آن هستیم، همچنین با توجه به روز جهانی مساجد باید بر کارآیی آن‌ها تأکید کرد تا جمعیت را در خود نگاه دارند.

رمضانی‌پور خاطرنشان کرد: در پارک جوان کارهای فرهنگی مناسبی انجام می‌شود که جمعیت خوبی را به خود جلب کرده و در بوستان معلم نیز برنامه‌های متنوعی برای شهروندان در حال اجرا است که اگر منافع آن را در نظر بگیریم، خوش‌بین می‌شویم.

 

 

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، اسراف، تقوا
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :