موکب خاتم‌الانبیاء(ص) رفسنجان از بزرگترین خادمان زائران اربعین/امسال ۱۰۰ میلیون تومان دارو نیاز است

  • شناسه خبر: 34898
موکب خاتم‌الانبیاء(ص) رفسنجان از بزرگترین خادمان زائران اربعین/امسال ۱۰۰ میلیون تومان دارو نیاز است

موکب خاتم‌الانبیاء (ص) رفسنجان به عنوان بزرگترین موکب در اربعین پذیرای زائران اباعبدالله‌الحسین (ع) است که خادمان آن تنها به یاد سیدالشهدا(ع) پذیرایی از زائرانش را به عنوان هدفی معنوی و بزرگ سرلوحه کار خود قرار دادند.

موکب خاتم‌الانبیاء (ص) رفسنجان به عنوان بزرگترین موکب در اربعین پذیرای زائران اباعبدالله‌الحسین (ع) است که خادمان آن تنها به یاد سیدالشهدا(ع) پذیرایی از زائرانش را به عنوان هدفی معنوی و بزرگ سرلوحه کار خود قرار دادند.

به گزارش “روراستی” سال‌هاست که پیاده‌روی اربعین در بین مسلمانان جهان به‌ویژه ایرانیان عاشق اباعبدالله (ع) جا افتاده و هر کس با هر توان مالی و از هر قشری تلاش می‌کند خود را به جمع زائران پیاده آقا برساند در این راه سختی‌های فراوانی وجود دارد که هیچ‌کس به آن فکر نمی‌کند و تنها رسیدن به بین‌الحرمین در دل و ذهن عاشقان است و تمام سختی‌ها را با جان و دل می‌خرد.

اما عده‌ای هم هستند که به فکر آب و غذای این زائران و مداوای درد و رنج راه رسیدن به محبوب‌اند که البته اجرشان کمتر از زیارت نخواهد بود، موکب‌های زیادی در طول مسیر توسط عراقی‌ها و غیرعراقی‌ها برپا می‌شود و هرکدام برای پذیرایی از زائران از یکدیگر سبقت می‌گیرند.

از رفسنجان هم عده‌ای از مردان مرد گام در این راه نهادند و موکبی با نام خاتم الانبیاء(ص) برپا کردند و این‌ها همان‌هایی هستند که تواضع در برخورد و نور در چهره دارند و از بزرگنمایی نام خودشان پرهیز می‌کنند و تنها به یاد سیدالشهدا(ع) پذیرایی از زائرانش را به عنوان هدفی معنوی و بزرگ سرلوحه کار خود قرار دادند.

اما در این موکب که دومین سال برپایی آن است چه می‌گذرد، یکی از دوستان خبرنگار که از زائران پیاده آقاست از خدماتی در اوج سکوت و افتادگی از سوی خادمان این موکب سخن گفت و اظهار داشت: تنها خدمت‌کردن به زائران برایشان مهم است و بس و همه و همه با تمام تلاش کارهای بزرگی برای اربعین انجام می‌دهند که وصف ناپذیر است.

*روزانه با ۳۰ هزار پرس غذا از زائران پذیرایی کردیم

علی میربابایی از بانیان این موکب در جمع خبرنگاران از چگونگی برپایی موکب خاتم‌الانبیاء(ص) سخن به میان آورد او که به همراه سعیدزاده از بانیان این موکب و تنی چند از خادمان موکب در جمع خبرنگاران حاضر شده بود از برپایی ایستگاه صلواتی برای زائران امام رضا (ع) برای ۲۸ ماه صفر گفت و اظهار داشت: این ایستگاه در جاده قوچان برپا بود که سه سال در این راه قدم گذاشتیم.

وی ادامه داد: تصمیم گرفتیم با پیشنهاد یکی از خادمان موکب به کربلا برویم و برای زائران امام حسین (ع) با چای و صبحانه پذیرایی کنیم که پس از این تصمیم بعد از مشورت و بررسی متوجه شدیم باید تفاهم‌نامه‌ای با ستاد عتبات امضا کنیم که این کار در ۶ شهریور سال ۹۵ انجام شد.

این خادم امام حسین (ع) تصریح کرد: ابتدا با ۵ هزار چای و صبحانه قرار شد کار را آغاز کنیم که پس از چند روز از راه‌اندازی دفتر موکب تمام لوازم فراهم‌کردن چای و صبحانه آماده شد و توانستیم با استقبالی که مردم انجام دادند سقف خدمات‌ را گسترش دهیم و روزانه با ۳۰ هزار پرس غذا از زائران پذیرایی کردیم.

میربابایی عنوان کرد: با همراهی که مجموعه خیریه خبازان و رئیس صنف خبازان رفسنجان انجام دادند یک دستگاه تنور و ۲۲ تن آرد به همراه میز و خمیرگیر به موکب اهدا شد و ۳۳ نانوا ما را همراهی کردند.

*معاینه ۱۰۰۰ بیمار در روز توسط تیم پزشکی موکب

وی در ادامه از خدمات پزشکی موکب نیز یاد کرد و افزود: محمد میرزایی مسؤول بسیج پزشکی رفسنجان به همراه تیمی که داشت روزانه حدود یک هزار بیمار را معاینه و ۴۵۰ مورد خدمات پرستاری در روز انجام می دادند.

مسؤول موکب خاتم‌االانبیاء(ص) رفسنجان از همراهی دو شرکت رفسنجانی برای پذیرایی میان‌وعده از زائران یاد کرد و تصریح کرد: ۹۰ هزار کلوچه در روز بین ۹ هزار نفر توزیع می‌شد و در بحث فرهنگی نیز برای زائران سنگ‌تمام گذاشتند.

وی با اشاره به اسکان حدود ۶۰۰ نفر از افزایش ظرفیت اسکان و نیز افزایش ظرفیت معاینه بیماران به ۲ هزار نفر در اربعین امسال خبر داد.

*اجرای طرح قربان تا قربان‌گاه

وی با اشاره به اجرای طرح قربان تا قربان‌گاه برای اربعین امسال اظهار کرد: با اطلاع‌رسانی‌هایی که انجام می‌دهیم از روز عید قربان افرادی که مایل باشند گوشت قربانی آنها چه در قالب گوشت و چه گوسفند و گاو زنده برای زائران اربعین استفاده شود، میزان گوشت خود را تحویل دهند تا برای اربعین فریز شود.

میربابایی با اشاره به اینکه موکب خاتم‌الانبیاء ۲۳۰ خادم دارد که ۳۰ نفر نیروی درمانی، ۳۳ نفر نانوا و مابقی آشپز و سایر خادمان هستند، بیان کرد: امسال دو عدد ماشین لباسشویی ۱۰۰ کیلویی با خشک‌کن‌های صنعتی آماده می‌کنیم که در اسرع وقت لباس زائران را شسته و آماده کند و امیدواریم سید و سرور شهیدان این خدمات را از ما بپذیرد و بتوانیم موفق عمل کنیم.

*امسال ۱۰۰ میلیون تومان دارو نیاز داریم

محمد میرزایی مسؤول تیم پزشکی موکب خاتم‌الانبیاء(ص) نیز در این جمع با اشاره به اینکه در ایام اربعین که تعداد زیادی زائر یکجا جمع می‌شوند اپیدمی بیماری شیوع می‌شود و سرویس‌دهی به بیماران باید به نحو احسن صورت گیرد، اظهار کرد: امسال به امید خدا درصدد هستیم کیفیت کار را بالا ببریم و در هر شیفت دو پزشک، دو پرستار، دو کاردان دارویی و… خدمات انجام دهند.

مسؤول تیم پزشکی موکب خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به نیاز دارویی در این ایام خاطرنشان کرد: علاوه بر دارو به تخت، الکتروشوک و دستگاه نوار قلب نیاز داریم که سال گذشته حدود ۳۰ میلیون تومان دارو از کشور عراق تهیه کردیم که در مجموع با داروهایی که از ایران بردیم ۴۰ میلیون تومان هزینه داروها شد.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌کنیم امسال به حدود ۱۰۰ میلیون تومان دارو نیاز داشته باشیم که خیران و کسانی که می‌خواهند در خدمت به زائران امام حسین‌(ع) پیشقدم باشند بهتر است با کمک نقدی خود برای تهیه دارو ما را همراهی کنند تا داروهای مطمئنی تهیه کنیم.

عسکری رئیس صنف خبازان رفسنجان هم که سبقه طولانی‌تری در پذیرایی از زائران سیدالشهدا(ع) در اربعین دارد، اظهار کرد: سال ۹۴ در خیمه‌گاه برای عراقی‌ها نان می‌پختیم و سال گذشته برای موکب روزانه با پخت ۱۰ هزار نان در خدمت‌کردن به زائران امام حسین(ع) سهیم بودیم که امیدواریم آقا بپذیرد.

اما آنچه در این جمع نورانی به چشم می‌خورد یعنی تواضع و فروتنی را هرگز از خاطر نخواهیم برد و امیدواریم ما نیز بتوانیم به جمع خادمان حضرتش بپیوندیم.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، موکب، نیاز
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :