تکمیل مصلای رفسنجان ۲۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

  • شناسه خبر: 34289
تکمیل مصلای رفسنجان ۲۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

امام جمعه رفسنجان گفت: برای تکمیل مصلای شهر رفسنجان بیش از ۲۴ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

امام جمعه رفسنجان گفت: برای تکمیل مصلای شهر رفسنجان بیش از ۲۴ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

به گزارش ” روراستی” حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت ۵ مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی با گرامیداشت این روز و یاد شهدای محراب اظهار داشت: نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ۵ مرداد سال ۵۸ به فرمان امام (ره) و به امامت آیت‌الله طالقانی اقامه شد و رفسنجان نیز همپای کشور در اقامه نماز جمعه بود.

وی با گرامیداشت یاد امام جمعه فقید رففسنجان آیت‌الله هاشمیان و شهید ستاد نماز جمعه شهید حمید باقری با قدردانی از تلاش‌های این ستاد برای برپایی هرچه بهتر نماز جمعه تصریح کرد: جوانان و نوجوانان زیادی در نماز جمعه رفسنجان شرکت می‌کنند و طی برقراری مدارس دانش‌آموزان زیادی به همراه دبیران و مربیان پرورشی خود در نماز جمعه حضور می‌یابند و بر رونق این فریضه دینی می‌افزایند.

رمضانی‌پور خاطرنشان کرد: نماز جمعه نیازهایی دارد که به صورت تدریجی می‌توان آن را برآورده کرد تا رفاه نمازگزاران بیشتر شود.

وی با توضیح اینکه زمین مصلی رفسنجان ملکی بوده و هیچ مورد وقفی در آن وجود ندارد، ادامه داد: ساخت مصلی با مشارکت مردم و خیران و کمک‌های سالانه شرکت مس در حال انجام است و کار ارزشی ماندگاری خواهد بود.

امام جمعه رفسنجان عنوان کرد: سال گذشته شرکت مس ۳۵۰ میلیون تومان برای ساخت مصلی کمک کرد و در این دوره از مدیریت شرکت ملی صنایع مس ایران شاهد توجه بیشتری در این زمینه هستیم.

وی اضافه کرد: کمک‌هایی که شرکت مس تاکنون به مصلای بزرگ امام خامنه‌ای رفسنجان انجام داده بیش از ۲ میلیارد تومان است و با کمک ۹۰۰ میلیون تومانی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، ۶۰۰ میلیون تومانی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، بودجه ۳۰۰ میلیون تومانی شهرستان و دیگر کمک مردم و خیران تاکنون بیش از ۶ میلیارد تومان برای ساخت مصلا هزینه شده است.

رمضانی‌پور یادآور شد: برای تکمیل مصلی رفسنجان بیش از ۲۴ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

وی با بیان اینکه دفتر امام جمعه جنب مصلا و متصل به شبستان در حال ساخت است و ۸۰ درصد پیشرفت فزیکی دارد، گفت: ۲۰ درصد باقیمانده در آینده نزدیک انجام می‌شود.

امام جمعه رفسنجان ابراز داشت: مصلای رفسنجان مجموعه بزرگ فرهنگی رفاهی است و به حدود ۵۰ هزار مترمربع خواهد رسید و تا ۱۵ سال آینده این مجموعه به انجام می‌رسد.

وی بیان کرد: اگر بتوانیم سقف مصلا را تکمیل کنیم، نماز عید فطر آینده را زیر سقف اقامه می‌کنیم و مردم رفاه بیشتری خواهند داشت.

رمضانی‌پور در بخش دیگری از این نشست خبری به کتابخانه ویژه خواهران و برادران و آدینه‌مهد مصلا اشاره کرد که در این مجموعه دیده شده و افزود: مکانی که فعلا در آن نماز جمعه اقامه می‌شود ویژه نمایشگاه‌های شهرستان است که پس از راه‌اندازی مصلا مختص این کار می‌شود.

وی در پاسخ به سؤوال یکی از خبرنگاران حمایت از دولت‌ها را از وظایف ائمه جمعه خواند.

رمضانی‌پور تببین مسائل و موضوعات روز را بر طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و دیدگاه‌های ایشان از دیگر وظایف ائمه جمعه دانست و تشریح کرد: گاهی افراد خطبه‌ها را از جنبه انتقادی صرف تصور می‌کنند در حالی که به تمام سلایق احترام می‌گذاریم.

وی تأکید کرد: در جنبه‌های فرهنگی و آموزشی تربیت باید محور کارها قرار گیرد.

وی با نگاهی به مسائل اقتصادی و دغدغه مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد و از حمایت ۱۰۰ درصدی امام جمعه از سرمایه‌گذاران خبر داد.

رمضانی‌پور ادامه داد: باید تلاش کنیم در رفسنجان فرهنگ کار و خدمت به مردم یکپارچه صورت گیرد و کاری کم‌نظیر در استان انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه در رفسنجان زکات مستحبی داریم، عنوان کرد: حدود سه سال این مهم در رفسنجان نهادینه شده و تاکنون حدود یک میلیارد تومان زکات مستحبی در رفسنجان جمع‌آوری و در همان محل‌هایی که این مبالغ جمع‌ شده هزینه شده است.

رمضانی‌پور متذکر شد: وجوهات شرعی را تنها امام جمعه شهر می‌تواند دریافت و در شهر هزنیه کند.

 

 

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، مصلی، نیاز
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :