جمع‌آوری حدود ۳۰۰ متکدی در رفسنجان

  • شناسه خبر: 34225
جمع‌آوری حدود ۳۰۰ متکدی در رفسنجان

فرماندار رفسنجان گفت: با گذشت سه هفته از اجرای طرح جمع‌آوری متکدیان، معتادان، کودکان خیابانی و کار در این شهرستان حدود ۳۰۰ نفر متکدی که ۹۰ درصد آنها غیربومی و ۹۸ درصدشان معتاد بودند شناسایی و جمع‌آوری شدند.

 فرماندار رفسنجان گفت: با گذشت سه هفته از اجرای طرح جمع‌آوری متکدیان، معتادان، کودکان خیابانی و کار در این شهرستان حدود ۳۰۰ نفر متکدی که ۹۰ درصد آنها غیربومی و ۹۸ درصدشان معتاد بودند شناسایی و جمع‌آوری شدند.

به گزارش” روراستی” ملانوری پیش از ظهر امروز در حاشیه افتتاح کتابخانه و مجموعه فرهنگی حضرت خدیجه‌کبری (س) این شهر با تبریک میلاد کریمه اهل‌بیت (س) و روز دختران اظهار داشت: رفتارهای اجتماعی و برنامه‌های فرهنگی رنگ و بوی دیگری گرفته و نسبت به سال‌های قبل تغییراتی پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه کار فرهنگی باید تخصصی انجام شود تا بتوانیم در این حوزه موفقیت کسب کنیم، بیان داشت: همواره در فرمایشات مقام معظم رهبری اشاراتی به مسائل فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی می‌شود و ایشان  پیوست فرهنگی را لازمه هر طرح و برنامه‌ای دانسته‌اند.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: برخی رفتارهای اجتماعی به فرهنگ جامعه خدشه وارد می‌کند و کار فعالان فرهنگی را سخت می‌کند، لذا آسیب‌های مختلفی که در جامعه وجود دارد باید شناخته و راه رفع آن نیز باید شناسایی شود.

ملانوری با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب تاکید دارند کتاب وارد سبد کالای خانواده‌ها شود، افزود: مطالعه موجب می‌شود ما اطراف‌مان را بشناسیم و نگاه عمیق‌تری نسبت به جامعه داشته باشیم تا بتوانیم مسائل را به خوبی درک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در رابطه با اینکه چه کسی باید کار فرهنگی انجام دهد و یا چه کاری باید صورت گیرد ما دچار اشکال شده‌ایم، کار فرهنگی شناخت نیاز دارد و بهترین کار تغییر تفکر و بینش آدم‌ها نسبت به مسائل اجتماعی است و این تفکر باید دقیق و بروز باشد و در حوزه عادت‌دادن مردم به مطالعه باید تلاش کرد.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری متکدیان، معتادان، کودکان خیابانی و کار در این شهرستان اظهار کرد: با گذشت سه هفته از اجرای این طرح حدود ۳۰۰ نفر متکدی که ۹۰ درصد آنها غیربومی و ۹۸ درصدشان معتاد بودند شناسایی و جمع‌آوری شدند.

فرماندار رفسنجان اظهار کرد: از تعداد متکدیان دستگیرشده حتی یک نفر محتاج و نیازمند واقعی نبود و حتی در بین آنها فردی پیشنهاد ۱۵ میلیون‌ تومانی رشوه داد.

وی عنوان کرد: همچنین فردی بود که به دروغ عنوان کرده بود فرزند سرطانی دارد و روزانه ۲ میلیون‌ تومان از مردم جمع‌آوری می‌کرد که پس از بررسی او حتی فرزند هم نداشت و منزلش به مرکز فساد تبدیل شده بود.

ملانوری ابراز داشت: این معضلات نشان می‌دهد ما هنوز نتوانستیم افراد را نسبت به شناخت آسیب‌هایی که متوجه آنهاست و مسائلی که به آنها آسیب می‌رساند موفق باشیم.

وی با اشاره به اینکه خیران در کارهای فرهنگی ورود می‌کنند و باید از افرادی چون خیر این مجموعه که این مجموعه فرهنگی را راه‌اندازی کرد، قدردانی کنیم، گفت: این کار باید الگو باشد و خیران بدانند در چه زمینه‌ای کار کنند

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، متکدی، جمع اوری
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :