فضای کتابخانه ها باید مطلوب باشد

  • شناسه خبر: 34217
فضای کتابخانه ها باید مطلوب باشد

امام جمعه رفسنجان گفت: کتابخانه باید از هر جهت مطلوب باشد تا اهل مطالعه از آن استفاده کنند.

امام جمعه رفسنجان گفت: کتابخانه باید از هر جهت مطلوب باشد تا اهل مطالعه از آن استفاده کنند.

به گزارش” روراستی” حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور در آیین افتتاح کتابخانه و مجموعه فرهنگی حضرت خدیجه (س) با تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر اظهار داشت: حضرت فاطمه معصومه (س) دختری بود که در دامان اهل بیت (ع) پرورش یافتند و ۱۸سال در دامان امام رضا (ع) رشد کردند و تربیت یافتند.

وی بیان داشت: آن حضرت ملجا نورانی در شهر قم دارند و امام صادق (ع) فرمودند، هرکس آن حضرت را زیارت کند گویا مادرم زهرا را زیارت کرده است و امام جواد (ع) نیز فرمودند، هرکس عمه‌ام معصومه را زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود.

رمضانی‌پور افزود: تقوای بی‌نهایت حضرت معصومه (س) موجب شد به ایشان معصومه لقب دهند و در اوج تقوا به عبادت خداوند می‌پرداختند و یک دختر می‌تواند حضرت معصومه (س) را بهترین الگوی خود قرار دهد.

وی با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی بیان کرد: بعضی کتب کاربرد زیادی دارند و ذی‌قیمت هستند و کتاب‌هایی هستند که به اندازه عمر دین تاریخ انقضا دارند مانند قرآن و نهج‌البلاغه که همیشه زنده هستند.

رمضانی‌پور کتاب‌هایی چون صحیفه فاطمیه و سجادیه و …را از دیگر کتاب‌هایی دانست که همواره کاربرد دارند و نه‌تنها شیعه بلکه اهل سنت از آن استفاده می‌کنند.

امام جمعه رفسنجان ابراز داشت: برای حفظ و استفاده از کتاب جایگاه مناسب لازم است که  کتابخانه بهترین جا برای آن است و کتابخانه باید جایی باشد که از تمام جهات مطلوب بوده تا اهل مطالعه از آن استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: در دوران وزارت دکتر حسینی به امر کتاب و کتابخانه اهمیت بیشتری داده شد و در رفسنجان کتابخانه هایی وجود دارد که این کتابخانه از هر جهت مطلوب است.
رمضانی پور با قدردانی از آقای اعتمادی که در کارهای خیر ازجمله ساخت مدرسه و کتابخانه پیشقدم است، گفت: آقای اعتمادی و فرزندانشان در بحث فرهنگی انگیزه و اعتقاد دارند و این کار نوعی غنی سازی دین و مذهب است که خداوند این توفیق را به این خانواده داده است.
وی اظهار کرد: باتوجه به این همه زیرساخت ها اما بازهم به این زیرساختها نیاز داریم.

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، فضا، کتابخانه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :