انجام ۷۸درصد ولادت‌های رفسنجان در زایشگاه نیک‌نفس/ عدم همکاری برای استقرار مأمور ثبت احوال

  • شناسه خبر: 34014
انجام ۷۸درصد ولادت‌های رفسنجان در زایشگاه نیک‌نفس/ عدم همکاری برای استقرار مأمور ثبت احوال

دبیر طرح پوشش وقایع حیاتی استان کرمان گفت: با توجه به اینکه ۷۸ درصد ولادت‌ها در زایشگاه نیک‌نفس انجام می‌شود، اما پس از گذشت دو سال هنوز امکان استقرار مأمور ثبت‌ احوال میسر نشده است.

به گزارش   “روراستی” فرشته زمانی صبح امروز در جلسه ثبت وقایع حیاتی این شهرستان اظهار داشت: در استان کرمان سال گذشته در زمینه ثبت وقایع پیشرفت خوبی داشتیم که با همکاری بین‌بخشی اداره‌ها، نهادها و سازمان‌ها این موفقیت حاصل شده است.

وی بیان داشت: در شهرستان رفسنجان تنها مشکلی که وجود دارد، استقرار مأمور در زایشگاه نیک‌نفس است که این مهم در مصوبات آمده، اما تاکنون همکاری صورت نگرفته است.

کارشناس‌ مسؤول اسناد هویتی اداره کل ثبت احوال استان کرمان ادامه داد: استقرار مأمور در این مکان می‌تواند در تسریع کار ارباب‌رجوع برای ثبت ولادت و ارائه خدمات مؤثر باشد و ولادت در مهلت قانونی به ثبت برسد.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه ۷۸ درصد ولادت‌ها در زایشگاه نیک‌نفس انجام می‌شود، اما پس از گذشت دو سال که تفاهمنامه امضا شده، هنوز این امکان میسر نشده است.

زمانی خاطرنشان کرد: رفسنجان یکی از شهرستان‌های بزرگ و پایه استان کرمان است که آمار آن در آمار جمعیت استان اثرگذار است و ضرورت دارد، فرماندار این شهرستان نسبت به استقرار مأمور ما در بیمارستان نیک‌نفس تذکر لازم را ارائه دهد.

وی با بیان اینکه سال ۹۵ در شهرستان رفسنجان ۵ هزار و ۹۶۵ مورد ولادت داشتیم که ۵ هزار و ۹۱۹ مورد در مهلت قانونی ثبت شده‌ است، افزود: ۲۴ مورد هم بالای یک سال بوده است که دلیل اکثر معوقات مربوط به استان یزد است.

دبیر طرح پوشش وقایع حیاتی استان کرمان اضافه کرد: همچنین سال گذشته در این شهرستان یک‌هزار و ۱۳۰ مورد فوتی داشتیم که یک‌هزار و ۸۶ مورد در مهلت قانونی و ۳۱ مورد بعد از یک‌ سال ثبت شده است.

زمانی عنوان کرد: پیگیر هستیم که هماهنگی با بیمارستان یزد صورت گیرد تا ولادت‌ها در مهلت قانونی اطلاع داده شود و به ثبت برسد.

وی با اشاره به اینکه در روستاهای این شهرستان مشکل ثبت فوت داریم، ابراز داشت: بخشداران باید جلسه‌ای با دهیاران برگزار کنند و تذکرهای لازم را ارائه دهند تا گزارش فوتی‌ها زیر ۱۰ روز به اطلاع برسد و در مهلت قانونی ثبت شود.

زمانی در ادامه با اشاره به اینکه کمیسیون جعل کشور، کرمان را یکی از استان‌هایی معرفی کرده که باید ۱۰۰ درصد پوشش صدور شناسنامه‌ای مکانیزه داشته باشد، گفت: رفسنجان تنها ۳۵ درصد از سهمیه‌ای را که برای آن مشخص شده، توانسته است، جذب کند که این مورد هم همکاری بخشداران را می‌طلبد تا نسبت به این مهم هماهنگی لازم را انجام دهند

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، ثبت، زایشگاه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :