ثبت ۱۰۰ درصد فوتی‌های رفسنجان در مهلت قانونی

  • شناسه خبر: 34005
ثبت ۱۰۰ درصد فوتی‌های رفسنجان در مهلت قانونی

رئیس اداره ثبت‌ احوال شهرستان رفسنجان گفت: ۱۰۰ درصد موارد فوتی در شهرستان رفسنجان در مهلت قانونی به ثبت رسیده است.

رئیس اداره ثبت‌ احوال شهرستان رفسنجان گفت: ۱۰۰ درصد موارد فوتی در شهرستان رفسنجان در مهلت قانونی به ثبت رسیده است.

به گزارش ” روراستی” اکبر حاج‌محمدی صبح امروز در جلسه ثبت وقایع حیاتی این شهرستان افزود: در رفسنجان آمار تاکنون به‌گونه‌ای بوده که خارج از مهلت قانونی ۱۵ روز ولایت‌ها ثبت نشده‌اند.

وی بیان داشت: هرچه ولادت معوقه است، مربوط به استان یزد می‌شود که محل سکونت‌ این افراد یزد نیست و در بخش‌ها قرار دارد به همین دلیل باید در بخش نوق تبلیغات بیشتری صورت گیرد تا معوقات را که محل سکونتشان آنجا هست، ساماندهی شود.

رئیس اداره ثبت‌ احوال شهرستان رفسنجان مهلت ثبت فوت را ۱۰ روز ذکر و تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون معوقه فوتی نداشتیم و آمار ۱۰۰ درصد بوده و با همکاری شهرداری، بخشداران، دهیاران و پزشکی قانونی موفق به ثبت فوت شده‌ایم.

وی افزود: مواردی هست که مربوط به فوت است از جمله اینکه هماهنگی بیشتری بین ثبت‌ احوال، پزشکی قانونی و دهیاران صورت گیرد که فوتی خارج از مهلت قانونی ثبت نشود.

حاج‌محمدی خاطرنشان کرد: فوت‌هایی که پزشک قانونی اعلام می‌کند و زمانی که جواز دفن صادر می‌شود، مأمور ثبت‌ احوال اطلاعات را به ثبت منتقل می‌کند که تاریخ محل و دلیل فوت از مهم‌ترین آیتم‌هایی است که باید پزشکی قانونی ارائه دهد تا در اطلاعات ما ثبت شود.

وی یادآور شد: ماه گذشته فوتی داشتیم که پزشکی قانونی شماره ملی متوفی را اشتباه داده بود که با چالش و مشکل مواجه شدیم و طی برگزاری کمیسیون و نامه‌نگاری رفع شد.

وی عنوان کرد: در اردیبهشت ماه چهار ولادت داشتیم که یک مورد در اصفهان و سه مورد در یزد انجام شده و مواردی که مربوط به حکم سرپرستی است با نامه دادگاه نام فرزند در شناسنامه ناپدری ثبت می‌شود که اینگونه موارد موجب معوقه ثبت ولادت می‌شود.

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، ثبت، آمار
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :