شوراها زمینه‌ساز حرکت‌های خوب در جامعه باشند

  • شناسه خبر: 33977
شوراها زمینه‌ساز حرکت‌های خوب در جامعه باشند

فرماندار رفسنجان گفت: مردم با انتخاب چهار ساله اعضای شوراهای شهر، سرنوشت شهر و روستایشان را به آنها واگذار کردند، پس اعضا با تصمیمات درست در راستای شکوفایی منطقه زمینه‌ساز حرکت‌های خوب باشند.

به گزارش “روراستی” ملانوری  امروز در جمع منتخبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی روستایی شهرستان رفسنجان اظهار داشت: سرنوشت شهر و روستا بستگی به تصمیمات و فعالیت‌ها‌ی شوراها در راستای بحث‌های امنیت و محیط زیست، عمران، خدماتی، اقتصادی و اشتغالزایی، فرهنگی و … دارد.

ملانوری با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی شهر یا روستا اتاق فکر هستند و جایگاه ارزشمندی دارند، گفت: باید در رعایت حق الناس تمام دقت را داشته باشیم.

وی بیان داشت: شوراها باید با توجه به قانون در شناسایی و رفع نیازهای مناطق خود بهترین تصمیمات را بگیرند و نهادِ مطالبه‌گرِ دائما طلبکار در برابر دولت نباشند.

ملانوری ادامه داد: ایجاد شوراها برای این بود که نهاد مردمی شکل گیرد و با هم در قالب مدیریت بومی عمل کنند، بنابراین نخستین کار شوراها این باشد که ضروریات و اولویت‌های شهر یا روستا را شناسایی و برنامه‌ریزی میان مدت و بلند مدت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد تک محصولی رفسنجان ما دچار بحران شده است، گفت: باید راه‌های جدید پیدا کنیم، آسیب‌های جدید را بشناسیم و در رفع این مشکلات بکوشیم.

ملانوری افزود: تا دو سال قبل دره راگه در رفسنجان ناشناخته بود که با شناسایی این محل و نیز مستندسازی، سال گذشته ۸۰۰ گردش خارجی از این منطقه بازدید داشتند.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، شورا، زمینه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :