۴۰ هزار اراضی بدون سند رفسنجان با آب‌های مجاز آبیاری می‌شود

  • شناسه خبر: 33610
۴۰ هزار اراضی بدون سند رفسنجان با آب‌های مجاز آبیاری می‌شود

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: ۴۰ هزار هکتار اراضی بدون سند در رفسنجان داریم که با آب چاه‌های مجاز آبیاری می‌شوند و این میزان می‌توانند با استفاده از تسهیلات آبیاری تحت‌فشار آبیاری شوند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: ۴۰ هزار هکتار اراضی بدون سند در رفسنجان داریم که با آب چاه‌های مجاز آبیاری می‌شوند و این میزان می‌توانند با استفاده از تسهیلات آبیاری تحت‌فشار آبیاری شوند.

به گزارش ” روراستی”  احمد انارکی‌محمدی صبح امروز در جمع نمازاگزاران عید فطر اظهار داشت: حمله کور تروریست‌ها به مجلس شورای اسلامی اتفاقی بود که از طرف گروه تکفیری داعش به کمک کشورهای معاند با جمهوری اسلامی ایران طراحی و عملیاتی شد.

وی بیان داشت: اقتدار نظام در این اتفاق بار دیگر نمایان شد و مجلس کار خود را به ریاست نایب‌رئیس مجلس با صلابت انجام داد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایندگان مجلس همه آماده بودند و آن اتفاق با کمترین تلفاتی که داشت توسط برادران عزیز سپاه و نیروهای امنیتی مدیریت و تمام شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مسائلی که در منطقه وجود دارد، باید آمادگی باشد به‌ طوری که طی ۲۴ ساعت کانون این حادثه در داخل و خارج از کشور شناسایی شد.

انارکی‌محمدی با اشاره به حرکت خوب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شلیک موشک‌های ساخت خودمان که در قلب داعش فرود آمد، تصریح کرد: این مهم اقتدار تسلیحاتی و تجهیزاتی کشور را می‌رساند و برد این این موشک‌ها به گونه‌ای است که در تمام فواصلی که لازم است، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ابراز داشت: مردم نیز همواره در زمان انقلاب، دفاع مقس، برخورد با فتنه‌ها و … پای کار بوده و در صحنه‌ها حاضر هستند.

انارکی‌محمدی به مسائل شهرستان اشاره داشت و بیان کرد: در ادامه برنامه‌های نمایندگان قبلی شهرستان‌های رفسنجان و انار بسیاری از دغدغه‌ها و نگرانی این دو شهرستان را دنبال می‌کنیم.

وی به مباحث ملی مجلس که قوانین و مسائل کشوری هستند به بانکداری اسلامی اشاره کرد و افزود: بسیاری از قراردادها در بانک‌ها یکطرفه است و بانک‌ها در سودها شریک و در بحث ضرر مشتریان همراهی نمی‌شوند که امیدواریم در قانون بانکداری اسلامی بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

این مسؤول اظهار کرد: امروز بسیاری از تولیدکنندگان ما بزرگترین بدهکاران بانکی هستند، در بخش کشاورزی نیز به دلیل تک‌محصولی، خشکسالی،‌ تحریم‌ها و استفاده از سموم کشاورزی نابه‌جا کشاورزان دچار مشکلاتی شده‌اند که امیدواریم شش ماه دوم امسال بتوانیم رونقی در کسب و کار مردم ایجاد کنیم.

وی به ارتقای ۲۵ پله‌ای ایران در رنکینگ جهانی در فضای کسب و کار اشاره کرد و متذکر شد: اما هنوز تا جایگاه اصلی فاصله زیادی داریم.

انارکی‌محمدی بیان داشت: در بحث ورزش و جوانان از محل ارزش افزوده امسال شاهد شکوفایی بسیاری از بخش‌های ورزشی خواهیم بود و تحولی در ورزش شهرستان ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: یک‌ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دولت و مجلس امسال برای اشتغال‌های کوچک و روستایی اختصاص دادند که ما هم به دنبال جذب آن هستیم.

انارکی‌محمدی عنوان کرد: ۴۰ هزار هکتار از اراضی رفسنجان بدون سند است که با آب چاه‌های مجاز تحت شرب هستند و طبق آخرین جلسه‌ای که هفته گذشته در حضور معاون رئیس‌جمهور برگزار شد، موافقت شد این اراضی از محل تسهیلات آبیاری تحت‌فشار جهت مدیریت آب، استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما در منطقه‌ای قرار گرفتیم که کم‌آبی شدید داریم و ایران بدترین نقطه در این نوار قرار گرفته و رفسنجان نیز بحرانی‌ترین دشت آبی کشور است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی به بارورکردن ابرها نیز اشاره کرد که با استفاده از این روش ۱۰ درصد در افزایش بارندگی تأثیر خواهد گذاشت.

وی تأکید کرد: امسال در بحث مدیریت قیمت پسته هم کشاوزان را یاری می‌کنیم تا محصول خود را به قیمت خوبی به فروش برسانند.

 

 

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی،انارکی،نماینده
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • شهروند رفسنجان

    شما بگو ببینیمبرای حل معظلات مختلف چه کردید؟؟؟ اینارو که ماهم میدونیم...