برخورد طنزآمیز وزارت خارجه ایران در برابر تحریم‌های جدید سنای آمریکا

  • شناسه خبر: 33437
برخورد طنزآمیز وزارت خارجه ایران در برابر تحریم‌های جدید سنای آمریکا

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی رفسنجان گفت: برخورد وزارت خارجه با بدعهدی آمریکا و اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران شبیه طنزی تلخ است.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی رفسنجان گفت: برخورد وزارت خارجه با بدعهدی آمریکا و اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران شبیه طنزی تلخ است.

علی‌اکبر پورغلامعلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ما پیرامون تحریم های جدید سنای آمریکا علیه ایران افزود: نگاه ما به آمریکا باید نگاه راهبردی که تعالیم حیات‌بخش اسلام، آیات قرآن و بزرگان انقلاب مطرح کردند، باشد چراکه مبارزه با استکبار بحث جمهوری اسلامی و ساخته و پرداخته روحانیت و انقلاب نیست بلکه بحث اعتقادی و قرآنی است.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی رفسنجان بر بدعهدی آمریکایی‌ها تأکید کرد و افزود: آمریکا به تعبیر امام (ره) شیطان بزرگ است و این نام در خور نظام استکباری آمریکاست، آمریکا کشوری است که می‌خواهد بر تمام جهان حکومت کند، دنیا را دهکده‌ای می‌داند و خود را کدخدای آن و همه باید مستعمره و مطیع او باشند.

پورغلامعلی ابراز داشت: مخالفت آمریکا با ایران در حقیقت مخالفت با اسلام و خداست چراکه اصول و مبنای نظام ما اسلام است لذا رابطه ما با آمریکا هیچگاه مساوی نخواهد بود.

وی با اشاره به رفتار آمریکایی‌ها در ۴۰ سال اخیر بیان کرد: این رفتار هر روز بیانگر این است که این سلطه‌گر قابل اعتماد نیست و حتی به حکومت‌های دست‌نشانده خود رحم نمی‌کند و آمریکا تا زمانی که از حکومتی نفع ببرد از او حمایت می‌کند و در غیر اینصورت آن حکومت را ساقط می‌کند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی رفسنجان با بیان اینکه در ذات اسلام جهاد، استکبارستیزی، حمایت از محرومان و مستضعفان است، گفت: آمریکا به همین دلیل با نظام جمهوری اسلامی مخالف است.

پورغلامعلی خاطرنشان کرد: دولتمردان مرعوب و ضعیف ما نگاه اعتمادآمیز به آمریکا کردند و خطوط قرمز را زیر پا گذاشتند رهبری فرمودند، « نخستین سیلی را کسانی می‌خورند که به آمریکا اعتماد کردند چراکه آمریکا تحت هیچ شرایطی قابل اعتماد نیست».

وی در ادامه به برجام اشاره کرد و مشکلاتی که برای کشور در حوزه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیستم بانکی کشور به وجود آمده را متذکر شد.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی رفسنجان آمریکا را تجسم باطل و ایران را تجسم حق دانست و افزود: حق همیشه در برابر باطل پیروز است و ملت ایران با صبر، اتحاد و اطاعت از ولی‌فقیه پشت آمریکا و دیگر دشمنان جمهوری اسلامی را به زمین خواهند زد.

وی موضع‌گیری دولت به‌ویژه سخنگوی وزارت خارجه را به طنزی تلخ تشبیه کرد که به جای برخورد متوازن در مقابل بدعهدی‌های آمریکا در فضای مجازی با چند علامت سؤال و علامت تعجب برخورد کردند.

پورغلامعلی وادادگی به آمریکا را اجحاف به حق ملت دانست و تأکید کرد: دولتمردان شجاعانه به مردم بگویند ما اشتباه کردیم که به آمریکا اعتماد کردیم و هر روز با برنامه جدیدی نخواهند ذهن مردم را از برجام دور سازند.

 

 

 

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، نگاه، امریکا
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :