آغاز طرح تشدید برخورد با موتورسواران متخلف در رفسنجان

  • شناسه خبر: 33329
آغاز طرح تشدید برخورد با موتورسواران متخلف در رفسنجان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی رفسنجان از طرح تشدید برخورد با موتورسواران متخلف در این شهرستان خبر داد و گفت: موتورسیکلت‌های توقیف‌شده تازمان ارائه مدارک (بیمه‌نامه و گواهینامه) رفع توقیف نمی‌شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی رفسنجان  از طرح تشدید برخورد با موتورسواران متخلف در این شهرستان خبر داد و گفت: موتورسیکلت‌های توقیف‌شده تازمان ارائه مدارک (بیمه‌نامه و گواهینامه) رفع توقیف نمی‌شوند.

به گزارش “ روراستی” به نقل از معاونت اجتماعی پلیس رفسنجان، سرهنگ مسعود محسنی در اجرای جزئیات این طرح افزود: این طرح به همکاری یگان‌های انتظامی و پلیس راهور شهرستان به‌منظور سازمان‌دهی موتورسیکلت‌های فاقد پلاک و بیمه و برخورد با موتورسواران متخلف در سطح شهرستان به اجرا درآمده است.
وی در ادامه هدف پلیس در اجرای این طرح را پیشگیری از موانع و رخ‌دادهای جبران‌ناپذیر خواند و گفت: این طرح برای آن دسته از موتورسوارانی است که فاقد کلاه ایمنی، فاقد بیمه‌نامه، گواهینامه بوده و اقدام به حرکات نمایشی و سایر تخلفات راهور بوده است.
سرهنگ محسنی گفت: موتورسیکلت‌هایی که توقیف می‌شوند اگر پلاک و بیمه نداشته باشند باید طی مراحل قانونی نمره‌گذاری و مالکان آن‌ها اقدام به بیمه آن‌ها نمایند.
این مقام انتظامی در ادامه با اشاره به اینکه بیشترین حوادث رانندگی توسط موتورسیکلت‌سواران رخ می‌دهد آن‌ها را ملزم به استفاده از کلاه ایمنی دانست و گفت: استفاده از کلاه ایمنی باید برای موتورسواران تبدیل به عادت شود و همیشه از این وسیله ایمنی استفاده نمایند.
سرهنگ محسنی در اجرای این طرح یادآور شد: خیابان‌های شهدا و انقلاب این شهرستان به‌عنوان پایلوت اجرای طرح می‌باشند و موتورسواران بایستی در این دو خیابان کلیه مقررات راهنمایی و رانندگی را ازجمله استفاده از کلاه ایمنی، رعایت نمایند.
وی در خصوص این سؤال که با آیا با راکبان موتورسیکلت‌های ادارات دولتی برخورد می‌شود افزود: علاوه بر برخورد قانونی با تخلفات موتورسواران متعلق به ارگان‌های دولتی، مراتب به آن ادارات گزارش می‌گردد.
رئیس پلیس راهور شهرستان در پایان ضمن تشکر از تمام شهروندانی که به قانون احترام می‌گذارند گفت: پلیس با اجرای این طرح‌ها به دنبال حفظ جان و سلامت موتورسواران است و به همین دلیل بر استفاده از تجهیزات به‌ویژه کلاه ایمنی تأکید دارد.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، طرح، برخورد
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • علی

    این طرح ۱۶هن تو میدان شهدا اجرا شده بود داشتن متورهای پارک شده جلوی بانک مغازها تو کوچها جم میکردن بدون سرنشین بدون دیدن مدارک