اورژانس بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) تا پایان امسال بهره برداری می شود

  • شناسه خبر: 32541
اورژانس بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) تا پایان امسال بهره برداری می شود

رئیس بیمارستان علی‌بن ابیطالب(ع) رفسنجان گفت: تا پایان امسال اورژانس بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) رفسنجان به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس بیمارستان علی‌بن ابیطالب(ع) رفسنجان گفت: تا پایان امسال اورژانس بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) رفسنجان به بهره‌برداری می‌رسد. به گزارش”روراستی” علی مظفری پیش از خطبه‌های نمازجمعه گذشته در جمع نمازگزاران اظهار داشت: هفته سلامت با شعار زندگی سالم، با نشاط و امید نامگذاری شده است.

وی بیان داشت: پیش از این در مورد سلامتی تنها به سلامت تن و جسم فکر می‌کردیم اما امروزه سلامتی روحی و روانی هم از اهمیت زیادی بالایی برخوردار است اگر کسی نتواند در جامعه رابطه خوبی برقرار کند ازنظر سلامتی زیرسئوال است. رئیس بیمارستان علی‌بن ابیطالب(ع) رفسنجان تصریح کرد: اگر بخواهیم به پزشک مراجعه کمتری داشته باشیم باید به‌طور متوسط روزانه نیم‌ساعت پیاده‌روی و ورزش کنیم، هرکس باید در هر سن و هر شرایطی برای تضمین سلامتی خود به این مهم بپردازد.

وی خاطرنشان کرد: پیاده‌روی تند و ساده سبب تعریق و بالارفتن ضربان قلب می‌شود و سلامت انسان را که از ارکان مهم زندگی است، تضین می‌کند و ورزش کلید طلایی برای سلامتی است.

مظفری افزود: ورزش ضمن سلامتی جسمی روحیه و شادابی هدیه می‌دهد باید به صورت مستمر و منظم انجام شود همه موظفیم خودمان را سالم نگه داریم و دچار مشکل نشویم. وی ابراز داشت: کسانی که فشارخون بالا و چربی خون بالایی دارند با روزی ۳۰ دقیقه ورزش، ۲۰ درصد ریسک سکته مغزی و ۳۴ درصد ریسک ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهند.

رئیس بیمارستان علی‌بن ابیطالب(ع) رفسنجان با بیان اینکه افراد در سنین بالا دچار پوکی استخوان می‌شوند، گفت: سفره‌ای که سر آن سبزیجات نباشد سفره ناقصی است.

وی ابراز داشت: تا زمانی که احساس گرسنگی نکردیم نباید چیزی بخوریم، یکی از موارد چاقی خوردن تنقلاب است و اصلی‌ترین وعده غذایی صبحانه است چراکه کسانی که صبحانه نمی‌خورند بیشتر در معرض چاقی هستند. مظفری عنوان کرد: شام باید زود خورده شود و مختصر باشد، غذا باید آرام خورده شود و اسلام در این زمینه تأکید کرده است.

وی اظهار داشت: بین غذا هیچ نوشیدنی مصرف نشود به ویژه کسانی که کبد چرب دارند و مشکلات معدوی دارند به این مهم توجه داشته باشند. وی در ادامه با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت و درمان در حوزه بهداشت عنوان کرد: بیش از ۴۳ میلیون‌نفر زیرپوشش برنامه تحول بهداشت قرار گرفتند و ۱۰ میلیو‌ن نفر حاشیه‌نشین از این نعمت بهره‌مند شدند.

مطفری عنوان کرد: یک‌هزار و ۹۹۰ خانه بهداشت در مناطق مختلف کشور احداث و ۵۰۰ پایگاه سلامت دهان و دندان و بیش از یک‌هزار مرکز بهداشتی‌درمانی برای ارائه خدمات سلامت دندان در کشور ایجاد شده است.

وی به برنامه پزشک خانواده اشاره کرد و سایر اقدامات این طرح را برشمرد و گفت: سهم مردم از پرداخت در حوزه درمان ۳۷ درصد بود که درحال حاضر ۸٫۵ درصد شده است. مظفری ادامه داد: بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) رفسنجان با وجود مشکلات زیادی که دارد نیاز به کمک همه دارد و امیدواریم با همت و همکاری مردم به سمتی برویم که رضایت مردم را جلب کنیم.

وی یادآور شد: اورژانس جدید بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) تا پایان امسال بهره‌برداری می‌شود.    

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، اورژانس، امسال
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :