مسائل اعتقادی در روح و روان انسان اثر مثبت می گذارد

  • شناسه خبر: 32537
مسائل اعتقادی در روح و روان انسان اثر مثبت می گذارد

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان گفت: مسائل مذهبی و دینی در تقویت روح انسان اثر مثبت دارد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان گفت: مسائل مذهبی و دینی در تقویت روح انسان اثر مثبت دارد.

به گزارش”روراستی” علی اسماعیلی‌ندیمی صبح امروز در حاشیه نواختن زنگ سلامت در دبیرستان دخترانه شهید کاظمی این شهر اظهار داشت: سلامت امر بین‌بخشی است و ما نمی‌توانیم به تنهایی این امور را به شکل شایسته‌ای پیش ببریم.

وی بیان داشت: هفته سلامت از اول تا هفتم اردیبهشت به بهانه مشارکت‌جویی نامگذاری شده و زمانی که مردمان سالم، پرنشاط و پرامیدی داشته باشیم جامعه روبه جلویی خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان با اشاره به شعار امسال هفته سلامت« زندگی سالم، بانشاط و امید» تصریح کرد: هر روز این هفته به نام‌های مختلفی نامگذاری شده است که امروز به نام « غذای سالم، جامعه سالم» نام دارد.

وی با تأکید بر اینکه ارتقای سطح سلامت جامعه از طریق افزایش آگاهی، دانش و مهارت در سنین مدرسه ایجاد می‌شود، افزود: بزرگسالان ما رفتار تغذیه‌ای از خود بروز می‌دهند که در دوران نوجوانی و جوانی یادگرفته و به آن عمل کرده‌اند.

اسماعیلی ندیمی عنوان کرد: در کشور ایران شایع‌ترین عامل مرگ و میرها بیماری‌های قلبی و عروقی و حوادث مغزی است.

وی خاطرنشان کرد: سرطان‌ها دومین علت مرگ و میرها هستند و کلید این بیماری‌ها در تغذیه است اگر تغذیه سالم داشته باشیم این بیماری‌ها کنترل می‌شود.

این مسؤول ابراز داشت: شیوه درست تغذیه و زندگی سبب می‌شود در بزرگسالی از بروز بیماری‌ها جلوگیری کرده و بیماری‌های قلبی وعروقی کاهش پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به مصرف بالای نمک، قند و چربی‌ها در کشور ما و بیش از حد مجاز، گفت: مصرف ما در موارد ذکرشده از میانگین جهانی بالاتر است و از طرفی فعالیت‌های بدنی و ورزش در کشور ما پایین است.

اسماعیلی ندیمی اظهار کرد: همزمان با کاهش سطح فعالیت و ورزش، چاقی در حال افزایش است و شیوع چاقی به ویژه در جامعه شهری در حال افزایش است و در بین دانش‌آموزان نیز همین‌گونه است، لذا در مدارس زنگ‌های ورزش جدی گرفته شود.

وی با تأکید بر مصرف شیر و لبنیات، افزود: میزان استفاده از اینترنت و تلفن‌همراه باید کاهش پیدا کند چراکه زمینه‌ساز بعضی بیماری‌های روانی است و مخرب است و باوجود این ابزار شیوع افسردگی در حال رشد است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان توصیه کرد: در کنار توجه به سلامت جسم به سلامت روح و روان نیز با اهمیت داده شود.

وی متذکر شد: در خانواده‌ها و میهمانی‌ها باید توجه کنیم که چندساعتی که دور هم هستیم تلفن‌همراه را کنار گذاشته و با هم صحبت کنیم که این مهم در روحیه اثر مثبت دارد، همچنین مسائل دینی و مذهبی در تقویت روح و روان انسان تأثیر مثبت می گذارد.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، مسائل، اثر
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :