در ۷۰ درصد جرایم ردپای اتباع بیگانه وجود دارد

  • شناسه خبر: 32526
در ۷۰ درصد جرایم ردپای اتباع بیگانه وجود دارد

فرماندار رفسنجان گفت: در ۷۰ درصد جرایم شهرستان رد پای اتباع بیگانه وجود دارد.

فرماندار رفسنجان گفت: در ۷۰ درصد جرایم شهرستان رد پای اتباع بیگانه وجود دارد.به گزارش “روراستی” حمید ملانوری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی باحضور علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهار داشت: اگر جلسات دستور کار مشخص داشته باشد و به صورت تخصصی بحث شود اثر مثبت خواهد داشت.
وی بیان داشت: باید از ظرفیت‌های شهرستان به‌ویژه دانشگاه‌ها و کارشناسان و حوزه‌های علمیه استفاده کنیم اما این ارتباط اندکی ضعیف بوده است.
فرماندار رفسنجان تصریح کرد: درح وزه اشتغال و کارآفرینی دانشگاه‌ها خوب ورود کردند و در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی هم باید ورود کنند.
وی افزود: اتباع بیگانه در شهرستان رفسنجان در سال‌هایی که کشاورزی رونق داشت مورد استقبال قرار گرفتند و کم‌کم جمعیت‌شان افزایش یافت و در حال حاض ۶۰ هزار تبعه بیگانه در این شهرستان وجود دارد که بیش از ۵ هزار نفرشان دانش‌آموز هستند.
ملانوری عنوان کرد: حدود ۲۰۰ نفر معلم در مدارس به دانش‌آموزان اتباع درس می‌دهند.
وی تأکید کرد: شورای فرهنگ عمومی به طور ویژه باید در حوزه اتباع کارگروه تخصصی تشکیل دهد، ازدواج اتباع با دختران رفسنجانی مشکلاتی به وجود آورده است.
ملانوری ادامه داد: بسیاری از اتباع که ازدواج کردند غیرمجاز هستند و دردسر بیشتری دارند و برخی هم ازدواج کردند و زن و فرزند خود را رها کرده و متواری شده‌اند و اینها هم مشکلات زیادی به‌وجود آورده‌اند.
وی عنوان کرد: ۷۰ درصد جرایم در این شهرستان وابسته به اتباع است، در حوزه فرهنگی و اجتماعی اثرپذیری ما از وجود اتباع به مراتب بیشتر ازگذشته است.
فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: این جمعیت ۶۰ هزار نفری اتباع که دوبرابر برخی شهرستان‌های اطراف ماست، به لحاظ مدیریت در حوزه اجتماعی و فرهنگی مدیرتی قوی لازم دارد.
وی بیان کرد: این جمعیت، جمعیت بالایی است و شدیدا در فرهنگ ما تأثیر می‌گذارند، ما تأکید بر برنامه‌های فرهنگی، پرورشی و اجتماعی برای این جمعیت به‌ویژه در مهمانشهر داریم.
ملانوری عنوان کرد: از دل اردوگاه اتباع ۱۰ شهید مدافع حرم بیرون آمده و ما به دیدار خانواده شهدا در این اردوگاه می‌رویم، لذا چاره‌ای نداریم و باید این میهمانان را بپذیریم و در حوزه رشد و تعلیم و تربیت‌شان ورود کنیم.

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی،فرماندار ،اتباع
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :