جشنواره قرآنی دانشجویان مناطق ۷ و ۸ کشور در رفسنجان برگزار می شود

  • شناسه خبر: 32501
جشنواره قرآنی دانشجویان مناطق ۷ و ۸ کشور در رفسنجان برگزار می شود

معاون فرهنگی دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان گفت: سی ‌و دومین جشنواره قرآنی دانشجویان مناطق ۷ و ۸ کشور به میزبانی دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان گفت: سی ‌و دومین جشنواره قرآنی دانشجویان مناطق ۷ و ۸ کشور به میزبانی دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان برگزار می‌شود.

به گزارش”روراستی” مجید فصیحی‌هرندی پیش از ظهر امروز در نشست خبری افزود: سی‌ودومین جشنواره قرآنی دانشجویان دانشگاه‌های مناطق هفت و هشت کشور از رویدادهای ارزشمندی است که برگزار می‌شود و تداوم آن نشان از علاقه دانشجویان به قرآن و برنامه‌های قرآنی است که پس از ۳۲ سال همواره ادامه دارد.

معاون فرهنگی دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان بیان داشت: این جشنواره از پرمخاطب‌ترین و مداوم‌ترین جشنواره‌ها بعد از جشنواره فیلم‌ فجر در کشور است که برکات زیادی داشته و چهره‌های موفقی به جامعه معرفی شده است.

فصیحی‌هرندی تصریح کرد: منطقه هفت و هشت شامل استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، بوشهر و کهیکیلویه و بویراحمد است و مسابقات در دو رشته قرائت و تحقیق و ترتیل و حفظ پنج جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۶ کمیته هماهنگی و روابط‌عمومی، فرهنگی، نظارت و ارزش‌یابی، دانشجویی، علمی و پشتیبانی در دبیرخانه جشنواره فعال هستند، افزود: معاونت فرهنگی دانشگاه دبیر سی‌ودومین جشنواره قرآنی دانشجویان است.

معاون فرهنگی دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان عنوان کرد: ۱۷۹ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و مورد داوری اولیه قرار گرفتند و ۴۸ اثر به عنوان برگزیده به مرحله بعد راه یافتند که ۴۸ نفر شامل ۲۵ نفر از بین دانشجویان برادر و ۲۳ نفر از بین دانشجویان خواهر معرفی شدند.

وی ادامه داد: در زمینه حفظ ۳۳ نفر انتخاب شدند که ۱۸ نفر از بین خواهران و ۱۵ نفر از بین برادران هستند که به رقابت می‌پردازند.

فصیحی‌هرندی خاطرنشان کرد: افتتاحیه جشنواره صبح روز ۱۳ اردیبهشت ماه است که خواهران و برادران در دو سالن مجزا شرکت می‌کنند و برادران در تالار خیام و خواهران در سالن فنی و مهندسی  شهید پرتو حضور می‌یابند و اختتامیه این رقابت‌ها ۱۵ اردیبهشت ساعت هشت و ۳۰ دقیقه برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: داوران این جشنواره از داوران بین‌المللی هستند که در جشنواره‌های زیادی در کشور به داوری پرداخته‌اند.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، جشنواره، قرآن
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :