خسارت ۲۰ درصدی سرما به محصول پسته در بخش هایی از نوق و کبوترخان

  • شناسه خبر: 32408
خسارت ۲۰ درصدی سرما به محصول پسته در بخش هایی از نوق و کبوترخان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت: سرمای ۱۵ تا ۱۷ فروردین به ۲۰ تا ۳۰ درصد محصول پسته در روستاهای بخش نوق و کبوترخان خسارت وارد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت: سرمای ۱۵ تا ۱۷ فروردین به ۲۰ تا ۳۰ درصد محصول پسته به روستاهای بخش نوق و کبوترخان خسارت وارد کرد.

به گزارش”روراستی” حسین رضایی در جمع خبرنگاران افزود: سرمازدگی در منطقه صادق‌آباد، شهرآباد و جنت‌مرتضوی بخش نوق و قسمت‌هایی از جوادیه فلاح که شاخته‌ها پایین بودند، حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد خسارت وارد کرد.

وی بیان داشت: در منطقه کبوترخان بخش مرکزی رفسنجان به ۲۰ درصد از ارقام کله‌قوچی خسارت وارد شد و در بخش کشکوئیه وضعیت حادی گزارش نشده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان تصریح کرد: در شهر سرچشمه درختان بادام و آلو تحت‌تأثیر سرما قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه طوفان شب قبل از سرما به ارقام کله‌قوچی و احمدآقایی ۲۰ درصد خسارت وارد کرد، افزود: همچنین در روزهای آینده امکان گرمازدگی هم وجود دارد، دمای بالای ۲۸ درجه روی گرده‌افشانی اثر سوء دارد.

رضایی خاطرنشان کرد: باغداران برای مقابله با گرمازدگی آب‌ها را به ارقام اکبری برسانند تا زودتر وارد مرحله گل شوند.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت تولید زعفران در رفسنجان ابراز داشت: ۶۰ درصد زعفران شهرستان در منطقه راویز که نخستین منطقه در زمینه کشت زعفران است، وجود دارد که در این منطقه ۱۲ کیلو در هکتار زعفران برداشت شده است در حالی ‌که میانگین برداشت کشوری ۱۰ کیلوگرم در هکتار است.

این مسؤول عنوان کرد: در شهرستان رفسنجان ۴۰ هکتار سطح زیر کشت زعفران است و بعد از راویز در خنامان و سرچشمه هم به سمت این کشت روی آوردند.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، خسارت، پسته
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :