دستگیری یک دعانویس در رفسنجان

  • شناسه خبر: 32406
دستگیری یک دعانویس در رفسنجان

فرمانده انتظامی رفسنجان از دستگیری فردی که با رمالی و دعانویسی اقدام به فریب مردم می کرد، خبر داد.

فرمانده انتظامی رفسنجان از دستگیری فردی که با رمالی و دعانویسی اقدام به فریب مردم می کرد، خبر داد.

به گزارش”روراستی” به نقل از معاونت اجتماعی پلیس رفسنجان، سرهنگ نصرالله عباسی در توضیح این خبر افزود: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه فردی با رمالی و دعانویسی و همچنین سوءاستفاده از اعتقادات مردم اقدام به کلاه‌برداری و فریب آن‌ها می‌کند، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.
وی ادامه داد: مأموران پس از شناسایی محل اختفا متهم و اطمینان از صحت موضوع نسبت به هماهنگی قضایی اقدام و در یک عملیات غافلگیرانه وارد محل اختفا متهم شده و او را در حال نوشتن دعا و عریضه برای مشتریان دستگیر کردند.
این مقام انتظامی افزود: در بازرسی از محل ۵ جلد کتاب، تعدادی دعای دست نویس و مقداری خاک و نشادر کشف که متهم به همراه اقلام کشف شده جهت سیر مراحل قانونی به مقر پلیس انتقال داده شد.
سرهنگ عباسی با اشاره به اینکه باورهای خرافی، گاه ظرفیت های بالایی دارند تا در زیر چتر تقدس اشاعه پیدا کنند در حالی که هیچ ریشه و منشأ دینی و علمی ندارند بیان داشت: مطابق قانون مصوب سال ۱۳۲۴ هرگونه اقدام به رمالی، جن‌گیری و فالگیری جرم محسوب می‌شود و افرادی که از طریق رمالی و پیشگویی در منزل یا مغازه اقدام به فریب مردم کنند و این کار به‌عنوان کسب و پیشه خود قرار دهند مرتکب جرم شده و قانون برای این افراد مجازات یک تا ۷ سال حبس و جزای نقدی پیش‌بینی کرده است.
فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان در پایان از شهروندان خواست: فریب اینگونه افراد شیاد و کلاه‌بردار را نخورند و درصورتی‌که با این‌گونه موارد روبرو شدند موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

راهکارهای پیشگیری از کلاهبرداری و برداشت های غیرمجاز اینترنتی از حساب های بانکی
یکی از موضوعاتی که این روزها ممکن است برای شهروندان در فضای مجازی پیش بیایید برخورد با صفحات جعلی به هنگام خرید های اینترنتی می باشد، در صورتیکه با این صفحات آشنایی نداشته باشیم و از طریق یکی از صفحات جعلی اقدام به خرید اینترنتی نماییم آنگاهست که با دست خود مشخصات کامل عابر بانک خود را در اختیار افراد سود جو در فضای مجازی قرار داده ایم و این افراد به راحتی اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب ما می نمایند لذا به منظور پیشگیری از این موضوع رعایت نکات ذیل ضروری به نظر می رسد:
۱ – همیشه یک کارت عابر بانک جداگانه ای از سایر کارت های دیگر خود برای نقل و انتقال وجه در فضای مجازی داشته باشیم و به منظور انجام این کار قبل از هر گونه تراکنشی در فضای مجازی به میزان مبلغ مورد نیاز از طریق کارت عابر بانک اصلی خود ابتدا مبلغ را به کارت اینترنتی خود واریز و سپس استفاده مورد نیاز را انجام دهیم؛ و در صورت عدم نیاز موجودی این کارت همیشه خالی باشد.
۲ – هرگز از کارت اصلی عابر بانک خود که ممکن است مبالغ زیادی از وجه را در آن نگهداری می کنیم برای بهره در فضای مجازی از آن استفاده ننماییم.
۳ – با مراجعه به بانکی که کارت عابر بانک آن را برای نقل و انتقال وجه در فضای مجازی در نظر گرفته ایم درخواست رمزنگار (توکن) بانکی برای رمز دوم کارت خود نماییم.
۴- سیستم پرداخت الکترونیکی همه بانکها از ssl و روش‌های مطمئن رمزنگاری استفاده می‌کنند. دقت کنید که در نوار آدرس کنار آدرس اینترنتی صفحه پرداخت بانک نماد یک قفل و عبارت//: https درج شده باشد، در غیر این صورت قطعاً صفحه جعلی است و قصد به سرقت بردن اطلاعات کارت بانکی شما را دارد.
۵-کاربران برای خریدهای اینترنتی از پایگاه اینترنتی خارج از کشور حتی‌الامکان اقدام به ثبت اطلاعات و یا خرید و فروش از طریق اینگونه پایگاه اینترنتی نکنند و حداقل با مطالعه و بررسی و یا مشورت گرفتن از اشخاص آگاه اقدام به انجام کار مورد نظر کنند. شهروندان باید نقل و انتقال وجوه و خریدهای آنلاین خود را از طریق پایگاه اینترنتی و فروشگاهی مطمئن دارای نماد اعتماد الکترونیکی (E Namad) انجام دهند تا احتمال آسیب و کلاهبرداری به حداقل برسد.
۶- فروشگاه‌های معتبر عموماً آدرس پستی، تلفن و مشخصات خود را به طور دقیق در وب سایتشان درج می‌کنند، دقت کنید که فروشگاهی که از آن خرید می‌کنید یک فروشگاه فعال است یا یک وب سایت رها شده.
۷- با توجه به تعدد روش‌های کلاهبردارانه، پلیس فضای تبادل اطلاعات از طریق پایگاه اینترنتی خود اطلاعات پیشگیرانه و آموزشی خوبی را اطلاع رسانی کرده و راهکارهای مقابله با جرائم و کلاهبرداری ها را به کاربران آموزش داده که می تواند مورد بهره برداری مخاطبان قرار گیرد.
Cyberpolice.ir
۸- همیشه و همیشه وقتی از یک سایت وارد درگاه پرداخت آنلاین می شوید، نوار آدرس مرورگر را نگاه کنید و آن را با آدرس سایت اصلی بانک مقایسه کنید. اگر همیشه این کار را انجام دهید، هیچ‌وقت در دام نخواهید افتاد.

فرماندهی انتظامی شهرستان رفسنجان – پلیس فتا

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، دستگیری، دعانویس
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :