چرا اولین رئیس دانشگاه ولی عصر(عج) در جشن ۲۵ سالگی دانشگاه حضور نداشت؟

  • شناسه خبر: 32078
چرا اولین رئیس دانشگاه ولی عصر(عج) در جشن ۲۵ سالگی دانشگاه حضور نداشت؟

اولین رئیس دانشگاه ولی عصر از چرایی عدم حضورش در جشن ۲۵ سالگی تاسیس این دانشگاه می گوید.

اولین رئیس دانشگاه ولی عصر(عج) از چرایی عدم حضورش در جشن ۲۵ سالگی تاسیس این دانشگاه می گوید.

به گزارش ” روراستی ” از آنجایی که در جشن ۲۵ سالگی تاسیس دانشگاه ولیعصر (عج)رفسنجان پروفسور بهرامپور اولین رییس دانشگاه و رییس هیات موسس دانشگاه ولی عصر(عج) حضور نداشت گفت و گویی در مورد چرایی عدم حضور وی از طرف سایت روراستی انجام شد.

روراستی: لطفا نحوه اخذ مجوز و شروع به کار دانشگاه  ولی عصر (عج)را به اختصار توضیح دهید.

بهرامپور: با سلام و تشکر، عده ای از مردم رفسنجان به همراه امام جمعه فقید و نماینده وقت شهر در ملاقات با وزیر علوم وقت قول  مساعد تامین مالی جهت احداث دانشگاه در شهر رفسنجان را به ایشان می دهند و نظر وزیر در خصوص احداث دانشگاه را جلب می کنند.

روراستی: آیا وعده‌های مسؤولان شهرستان در خصوص قول تامین مالی  عملی شد؟
بهرامپور:  امام جمعه فقید که قول کمک ۲۰۰ میلیون تومانی را داده بود در همان اولین قدم اظهار کرد که پولی وجود ندارد و ما یک حرفی زده ایم، سهام میلیاردی هم که نماینده وقت قول آن را داده بود، مشکل قانونی داشت و حتی یکی از طرف های مقابل در دادگاه شکایت کرد و به لحاظ قانونی  دست دانشگاه از این شرکت ها هم کوتاه بود.

روراستی: با مشکلات مالی که وجود داشت چه کردید؟
بهرامپور: چون وعده ها عملی نشد روش معمول مان مراجعه به خیرین برای ساخت و ساز و حتی پرداخت حقوق بود که از همه موثرتر بود. در مواقعی هم که ناگزیر می‌شدیم قرض می‌کردیم حتی زمانی مرحوم دکتر انصاری برای اخذ وام از یکی از صندوق ها مجبور شد چک شخصی را  ضمانت  بدهد، به یاد دارم حتی  یک بار که ۶ ماه حقوق همکاران را نداده بودیم برای اخذ وام به صندوقی رفتم که به دانشگاه متعهد بود  که نیاز مالی ما را برآورده کند، اما وقتی نتوانستم وام بگیرم گریه شدم و از صندوق بیرون آمدم و سراغ یکی از خیرین رفتم که گفت چقد پول لازم دارید ایشان حقوق همکاران و بچه ها را داد و بچه های دانشگاه شب عید  خوشحال شدند.
حتی  برای تامین گازوئیل پول نداشتیم و بچه‌ها(دانشجوها) از سرما می لرزیدند، اما طوری وانمود می کردند که من ناراحت نشوم.
در سال ۷۴ جهت اختصاص ردیف بودجه دولتی برای دانشگاه ولی عصر (عج) به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مراجعه کردم وی گفت آقایان شهرستان متعهد شده اند که نیاز مالی دانشگاه را تامین کنند،  لذا سخت است بگویم این کار انجام شود که نهایتا با پیگیری وی از طریق ریاست وقت سازمان برنامه و بودجه ۴ میلیون تومان بودجه  برای دانشگاه اختصاص پیدا کرد.
روراستی: در چه سالی بودجه دولتی به  دانشگاه اختصاص پیدا کرد و ردیف بودجه مناسب و قابل قبولی دریافت کرد؟

بهرامپور: هر چند در سالهای قبل به دلیل دوستی و آشنایی با یکی  از دوستان که در برنامه و بودجه بودند پیگیری هایی هم با دوستان برای تخصیص بودجه به عمل آمد، اما در سال ۸۴ با تغییر دولت، زاهدی وزیر علوم و تحقیقات شد و به دلیل  آشنایی با مشکلات دانشگاه در همان سال اول  وزارت بودجه دانشگاه از حد قابل قبول بالاتر اختصاص یافت و این چنین شد که می بینید بودجه عمرانی دانشگاه از بودجه شهرداری بیشتر است که باید دعای آن را به جان وزیر علوم دولت نهم  و تیم ایشان در وزارت علوم کرد.
روراستی: آیا از شما به جهت شرکت در جشن بیست و پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه دعوت شد؟
بهرامپور: بعید می دانم شاید هم دعوت شده ام ولی شاید دعوت‌نامه بدست من نرسیده باشد! البته من در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی(دوره دهم) متوجه شدم که دانشگاه به شدت سیاست زده شده است و به   همین دلیل از هیات امنا دانشگاه خود را کنار کشیدم شاید به همین دلیل دعوت نشده ام!
البته دعوت نکردن بنده بعنوان رئیس موسس و کسی که تحت شرایط سخت که ذکر آن گذشت
و نیمی از عمر دانشگاه را رئیس آن بوده به چنین جلسه ای نشان از سیاست‌زدگی فاحش مدیریت دانشگاه است.
حتی اگر  رئیس سابق حضور پیدا نکند حق مردمی که پول خود را سخاوتمندانه در اختیار قرار داده اند که دانشگاه تاسیس کنیم این نیست که برای سیاست بازی‌های گروه خاص به کار بندیم.
روراستی:مگر در دانشگاه رفسنجان چه می گذرد؟

بهرامپور: می گویند بعضی مسؤولان دانشگاه تعداد ساعاتی که در جلسات سیاست‌بازی می گذرانند از تعداد ساعتی که صرف مسائل تحقیقاتی رفسنجان می کنند بسیار بیشتر است، البته امیدوارم این حرفها نادرست باشد. باید بگویم که بسیاری از افراد نگران این هستند که حتی همین مراسم جشن هم نه بخاطر دانشگاه که به خاطر تبلیغات انتخابات آینده شورای شهر برای گروه خاص  برپا شده باشد که ان شاالله اینطور نباشد.
انشالله خداوند همه ما را به راه راست هدایت کند.

برچسب ها:
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • مقدمی آیت

    اشتباه هات گذشته

    ترابی

    آقای دکتر دهقان چرا در مورد آقای ارسلان شفاف سازی نمی کنید؟ چرا با وجود اینکه ارسلان از دانشگاه رفته حقوقش را قطع نمیکنند؟ چرا حق مدیریتش رو میدهی ؟ آیا این آقا کارمند دانشگاه است؟ در مورد حسن رنجبر عسکری چطور؟ آیا پست قاعم مقامی در چارت سازمانی است؟ شما به عنوان رئیس دانشگاه چرا خودت وظایفت رو انجام نمیدی که قرار باشه هشتاد درصد مدیریت دانشگاه رو به ایشان بدی؟ خوانندگان محترم آیا میدانید حقوق ماهیانه دکتر رنجبر عسکری چنده؟ حکم ایشان هفده میلیون بعلاوه بیست میلیون دیگه در کنار آن. اینها همه بخاطر اینه که نوکر خوب هستی. از ایشان بخواهید که بگویند در ده سال گذشته چند روز مرخصی رفته ؟ آیا حتی یک روز رفته؟

    از بچه های کوچه بی نام

    سلام از قدیم گفتند سیاست پدر مادر نمی شناسد. مسئله انتخابات و عملکرد اصلاح طلبان در انتخابت یک چیز است و جشن بیست و پنج سالگی چیزی دیگر اگر این به آن ربط پیدا کند ما چقدر انسانهای کوچکی خواهیم بود آنگاه. در جشن بیست و پنج سالگی فقط ریاست فعلی و سه دوره قبلی دانشگاه جناب آقای دکتر دهقان حضور داشتند و خبری از سه رییس دیگر یعنی : جناب آقای دکتر بهرام پور جناب آقای دکتر ابراهیم نژاد و جناب آقای دکتر رنجبر کریمی خبری نبود و جالبتر اینکه از وزارت علوم هم کسی نبود ...... استاندار آمد آنهم برای اینکه دانشگاه ولی عصر (عج) اسپانسر روستای خنامان و راویز شود دستگاهی که هنوز هم به پاس خیرین پروژه هایش را کامل می کند.....؟ سیاست پدر مادر نمی شناسد جناب دکتر بهرامپور ....

    خالویی

    علاوه بر اینکه آقای دکتر ... از دو جا حقوق میگیره، دهقان اومده پست قائم مقامی رو درست کرده که اصلا تو چارت نیست و این پست رو داده به آقای حسن آقا رنجبر عسکری و حقوق یامفتی رو ماهیانه با ایشان میده. علاوه بر آن این آقا هرسال تمام ۶۰ روز مرخصی خود رو بازخرید میکنه که یکی نیست به این آقا بگه تو حتی یک روز تو این بیست سال مرخصی نرفتی؟!!!!!!!؟؟؟؟ خوب به اقتصاد مقاومتی عمل کردید. چرا شعار؟؟؟؟؟

    شهرون

    الان و در حال حاضر دکتر ... از دوجا حقوق میگیره. هم از مس و هم از دانشگاه.دهقان اگر راست میگی و صداقت داری حقوق دکتر ... رو قطع کن. تازه این آقا که نیست حق مدیریت هم از دانشگاه میگیره.

    مجتبی

    حقشه روزی که همراه این نمک نشناسها میرف می بایست فکر اینجاش هم بکنه پرفسور شما دیگه براشون مهره سوخته شدی

    رضا

    شما که تو یک کاسه با هم غذا می خوردید

    ؤفسنجان

    بله دقیقا

    بزممی

    دقیقا

    دانشجوی سابق

    اسفند ۲۳, ۱۳۹۵ در ۹:۵۵ ق.ظ من طرفدار آقای پروفسور نیستم و متاسفم برای عده ای از مسیولین آنزمان و الان که با عوام فریبی و دروغ خود را بین مردم جاانداختن….درود بر پروفسور بهرامپور که صداقت را فدای هیچ چیز نکرد حتی پول و قدرت وسیاست.

    علیرضا

    اتفاقا کاملا برعکس دکتر بهرامپور داره صداقت را فدای سودای قدرت میکنه و داره خودش رو به آب و آتش میزنه که باخت سیاسی اش رو جبران کنه

    خاکشیر

    به این دلیل دعوت نشدن که در انتخابات علیه اقای شیخ علی هاشمی صحبت کردید خیلی واضح هستش

    حسین

    وای وای دل اقای پرفسور شکستی اقای دکتر دهقان اخ اخ

    شهروندان

    دهقان دروغ میگه

    همشهری

    دستت نمک نداره اقای بهرامپور

    شهروند

    واقعا کار درستی انجام ندادن که بنیانگذار و رییس قبلی دانشگاه اقای پرفسوربهرام پور رو دعوت نکردن کسی که سختی ها و مشقات فراوانی رو در راه ارتقا دانشگاه کشیدن برا خودم به عنوان یه رفسنجانی متاسفم

    دانشجو

    سلام شما که خودتون اصلاح طلب هستید واسه یه دعوت نشدن چرا کتمان حقیقت می کنید اقای دکتر بهرامپور فک کنم خودتون بیشتر از دیگران ساست زده شده اید

    تقوی

    همه طرحها و ابادانیها از دولت نهم و دهم است این دولت هم طرحهایی که در دولت قبل تا ۸۰درصد پیشرفت داشتن رو بعضی هاشو پیگیری کرده و افتتاح میکنه و بعضی ها هم که در اون دولت افتتاح شده مجدد برای فریب اذهان عمومی میرن افتتاح میکنن

    عباسی

    سلام چه زحماتی که گذشتگان نکشیدن ولی کیه که قدر بداند