مصوبات بدون عمل شوراها بی فایده است

  • شناسه خبر: 30169
مصوبات بدون عمل شوراها بی فایده است

اگر مصوبات شوراها مانند مصوبات مجلس عملی نشود، فایده ای ندارد.

اگر مصوبات شوراها مانند مصوبات مجلس عملی نشود، فایده ای ندارد.

به گزارش”روراستی” حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان در سالن اجتماعات هنرستان امام‌ رضا (ع) افزود: مدرسه و خانه مکمل رشد اجتماع بوده که برای ساختن جامعه‌ای سالم تأثیرگذار هستند و سنگ بنای جامعه سالم هم از خانه و هم از مدرسه نشأت می‌گیرد.

رمضانی‌پور با اشاره به اینکه اسلام به امر مشورت اهمیت زیادی داده است، تصریح کرد: در بحث حکومت‌ها هم می‌بینیم در کنار دولت یک رکن از نظام به عنوان مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و … وجود دارد.

وی افزود: شوراهای فرهنگ عمومی، آموزش و پرورش، اداری و … در شهرستان‌ها و استان‌ها فعال است که در آن‎ها عده‌ای با مشورت هم تصمیم‌گیری می‌کنند، اما مهم عمل است که در برابر تصمیمات صورت گیرد.

رمضانی‌پور عنوان کرد: اگر مصوبات مجلس هم اجرایی نشود، فایده‌ای ندارد، تصمیمات یک شورا باید شکل عمل به خود بگیرد.

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه یکی از مسائلی که شورا می‌تواند به آن توجه کند، مسائل تربیتی و معنوی است، گفت: ائمه اطهار (ع) باید در جای‌جای زندگی ما حضور داشته باشند که برای این امر شورا می‌تواند در همه زمینه‌ها کمک و از کارشناسان درخواست راهنمایی کند.

رمضانی‌پور خاطرنشان کرد: در بحث معنوی، اخلاقی و تربیتی اگر ناهنجاری‌هایی وجود داشته باشد و توجهی به آن نشود، در فضای دانشگاه ادامه پیدا می‌کند و در فضای کار هم ممکن است بروز پیدا کند.

وی با اشاره به وظایف پدر و مادر نسبت به فرزندان اذعان داشت: امر معیشت بر عهده پدر خانواده است و احترام و ادب باید از سوی فرزندان به پدر و مادر صورت گیرد، احسان به پدر و مادر امری واجب است که در اسلام به آن تأکید دارند.

رمضانی‌پور احسان را امری مهم‎تر و پیش‌تر از احترام ذکر و اضافه کرد: نیاز پدر و مادر باید قبل از ابراز آنها رفع شود.

امام جمعه رفسنجان انتخاب نام خوب برای فرزندان را از جمله وظایف پدر و مادران دانست و ادامه داد: اگر اسم نامناسبی روی فرزندان گذاشته شود، ملائک فرد را در عالم قبر صدا نمی‌زنند.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، اگر، مصوبات
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :