بزرگ‌ترین خیابان رفسنجان به نام امیرکبیر است

  • شناسه خبر: 30166
بزرگ‌ترین خیابان رفسنجان به نام امیرکبیر است

بزرگ‌ترین خیابان رفسنجان به نام امیرکبیر از سرداران بزرگ و نام‌آور ایران نامگذاری شده است.

بزرگ‌ترین خیابان رفسنجان به نام امیرکبیر از سرداران بزرگ و نام‌آور ایران نامگذاری شده است.

به گزارش”روراستی” به نقل از خبرگزاری فارس، سردارانی نام‌آور در ایران اسلامی بوده و هستند که هیچ‌گاه نامشان از اذهان عموم مردم از نسل‌های دور تا به امروز و آینده پاک نمی‌شود.

سردارانی که از ابتدا تا انتهای زندگی‌شان جز به خدا و خلق و ایستادگی در برابر ظلم و زور چیزی از فکر وسیع‌شان عبور نکرد و تا آخرین لحظه عمر خویش بر عقاید خود ماندند و ماندگار شدند و در بین راه منحرف نشدند و مسیر را عوض نکردند.

امیرکبیر از همان سرداران بزرگی است که نامش همراه با نام بزرگ ایران عجین شده و بزرگ مردی بوده که افتخار ایران است.

در گوشه و کنار این کشور بزرگ مکان‌هایی به نام این سردار بزرگ نامگذاری شده تا ذره‌ای از بزرگی و مردانگی و ایستادگی‌اش در خاطرات بماند از جمله این مکان‌ها میدانی جنب موزه رفسنجان بود که در ایام وفات رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به دست عده‌ای و خودسرانه به نام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تغییر نام داد.

این اقدام تعجب برانگیز و خودخواهانه سبب شد، شورای شهر رفسنجان تصمیم بگیرند که این اقدام را رسمی کرده تا نامی از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هم در جوار مکانی که منسوب به هاشمی رفسنجانی است، روی این میدان بماند.

اما همان افرادی که ابتدا خودسرانه دست به چنین کاری زده بودند، توقع‌شان بالا رفته و این میدان کوچک را در خور نام آن مرحوم ندانسته و همان‌ها معترض شدند که با پیگیری‌های فرماندار رفسنجان قرار است مسیر رفسنجان به انار به نام آیت‌الله رفسنجانی نامگذاری شود.

خبرنگار فارس در رفسنجان در مورد جایگزینی میدانی به نام سردار بزرگ میهن‌مان امیرکبیر با سخنگوی شورای شهر گفت‌وگویی انجام داد.

محمد ریاحی اظهار داشت: بنا به تصمیم شورای شهر این میدان در جوار موزه ریاست جمهوری که منتسب به هاشمی رفسنجانی است به نام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نامگذاری شد.

وی تصریح کرد: امیرکبیر از سرداران بزرگ و نام‌آور ایران است و بزرگ‌ترین خیابان این شهر به نام امیرکبیر نامگذاری شده است.

سخنگوی شورای شهر رفسنجان افزود: خیابان امیرکبیر از خیابان کارگر آغاز شده و تا بلوار خلیج فارس ادامه دارد و ضرورتی نداشت، میدانی به نام وی باشد، لذا میدان مذکور به نام آیت‌الله هاشمی تغییر نام یافت.

به گزارش فارس روز گذشته در کانال خبری فرمانداری رفسنجان از نامگذاری بزرگراه رفسنجان به انار به نام بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خبر داده شده بود.

نامگذاری بلوار خلیج فارس کرمان به نام هاشمی بدون اطلاع شورا شهر

همچنین حجت‌الاسلام محمد ربانی‌زاده سخنگوی شورای شهر کرمان در نشست اخیر این شورا با اشاره به اینکه اعضای شورای شهر کرمان قصد داشتند که یک خیابان یا یکی از میادین شهر کرمان را به نام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نامگذاری کنند، گفت: رئیس شورای شهر کرمان در نخستین روز درگذشت مرحوم هاشمی در مصاحبه با یکی از رسانه‌های استان این موضوع را عنوان کردند.

وی با گلایه‌مندی از عدم هماهنگی استاندار و مدیران استان کرمان برای نامگذاری بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در کرمان این کار را اقدامی عجولانه عنوان کرد و افزود: اگر تمام کرمان را هم به نام آیت‌الله هاشمی بزنند، کسی ناراحت نیست، اما این گلایه از طرف همه اعضای شورای شهر مطرح است، افرادی که مسئولیتی در این زمینه ندارند، ورود پیدا می‌کنند.

ربانی‌زاده با بیان اینکه بنا بود، این بزرگراه به نام خلیج فارس نامگذاری شود، تصریح کرد: مسیر ۲۵ کیلومتری که به نام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نامگذاری شده، پنج کیلومتر آن در داخل شهر کرمان است و بدون آن که مصوبه شورای شهر کرمان گرفته شود، این نامگذاری صورت گرفته و بهتر بود از مجرای قانونی این کار انجام می‌شد.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، خیابان، سردار
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • روحانی واقعا مچاکریم

    این هم آخرین تلاش های جریان اصلاحطلب مزدو. بعدش چه کار می کنید ؟