آغاز به کار ورزش یوگا برای نابینایان و کم‌بینایان رفسنجان

  • شناسه خبر: 29959
آغاز به کار ورزش یوگا برای نابینایان و کم‌بینایان رفسنجان

دبیر هیأت ورزش نابینایان و کم‌بینایان شهرستان رفسنجان گفت: ورزش یوگا برای نابینایان و کم‌بینایان در رفسنجان آغاز به کار کرد.

دبیر هیأت ورزش نابینایان و کم‌بینایان شهرستان رفسنجان گفت: ورزش یوگا برای نابینایان و کم‌بینایان در رفسنجان آغاز به کار کرد.

به گزارش”روراستی” امیرحمزه غدیری افزود: یوگا از ورزش‌هایی است که در حوزه سلامت جسمی و روحی و روانی تأثیر زیادی دارد.

وی ادامه داد: ساختاری که در ورزش نابینایان و کم‌بینایان جهان در نظر گرفته شده محدود به رشته‌هایی خاص است، اما دست فدراسیون‌ها را باز گذاشته که با توجه به توانایی‌های فدراسیون‌ها و بچه‌ها، رشته‌هایی را معرفی کند.

غدیری تصریح کرد: یوگا هنوز به عنوان ورزش مربوط به نابیانیان و کم‌بینایان معرفی نشده است، اما در رفسنجان این رشته آغاز به کار کرده که اگر بتوانیم به کمک فدراسیون ورزش‌های رزمی، یوگا و نابیانیان و کم‌بینایان ایران این رشته را به صورت رسمی به جهان معرفی کنیم، برای اولین‌بار در جهان خواهد بود.

دبیر هیأت ورزش نابینایان و کم‌بینایان شهرستان رفسنجان افزود: ورزش یوگا به صورت همگانی در کشورهای شرقی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم روزی برسد که اقشار جامعه به نابینایان و کم‌بینایان به عنوان معلول نگاه نکنند، افزود: این افراد توانایی‌هایی دارند که شاید در افراد سالم کم باشد یا اصلا وجود نداشته باشد.

غدیری خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین مرتبه پاراتکواندو در دنیا برای نابیانیان و کم‌بینایان معرفی شد و آغاز آن از کشورهای آسیایی بود و ورزش‌های دیگر را هم می‌توانیم معرفی کنیم، نباید این فکر شود که چون ورزش رزمی است نابیانیان و کم‌بینایان توانایی ندارند.

دبیر هیأت ورزش نابیانیان و کم‌بینایان شهرستان رفسنجان با اشاره به اینکه حمایت مسؤولان در این راستا می‌تواند مؤثر باشد، اظهار داشت: رئیس اداره ورزش و جوانان رفسنجان، دبیر هیأت پاورلیفتینگ و بدنسازی، مسؤول ورزش مدارس آموزش و پرورش و مسؤول باشگاه تربیت در راستای معرفی ورزش یوگا برای نابینایان و کم‌بینایان کمک‌های زیادی کردند.

      

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، آغاز، یوگا
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :