کسانی که طالب ریاست و مقام هستند، دردسرآفرین هستند و گرفتاری ایجاد می‌کنند

  • شناسه خبر: 28954
کسانی که طالب ریاست و مقام هستند، دردسرآفرین هستند و گرفتاری ایجاد می‌کنند

امام جمعه رفسنجان گفت: خواص پرتوقع‌تر و منفعت‌طلب‌تر و موقعیت‌جوتر از دیگر افراد جامعه هستند، کسانی که طالب ریاست و مقام هستند، دردسرآفرین هستند و گرفتاری ایجاد می‌کنند.

به گزارش”روراستی“حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور در یادواره شهدای حمیدآباد رفسنجان در مسجد جامع این روستا با تسلیت سالروز شهادت امام‌ عسکری(ع) و گرامیداشت یاد شهدا اظهار داشت: شهدا به ما نیاز ندارند، بلکه ما نیازمند شهدا هستیم، شهدا در زمره چهار گروهی هستند که قدرت شفاعت بندگان خدا را دارند.

امام جمعه رفسنجان در ادامه با اشاره به روایتی از امام‌ حسن عسکری (ع) تصریح کرد: ایشان مردم را به سه طبقه تقسیم کردند، کسانی که به ایشان علاقه‌مند هستند، کسانی که بی‌تفاوت هستند و کسانی که بغض دارند و دشمن هستند.

وی بیان داشت: طبقه اول کسانی هستند که بصیرت و بینایی دارند و در راه درست که راه نجات است، قدم برمی‌دارند و به حق متمسک می‌شوند.

امروز بهترین پناهگاه ولایت‌فقیه است

رمضانی‌پور خاطرنشان کرد: امروز بهترین پناهگاه ولایت‌فقیه است اما آن ولایتی که از زبان حق‌گویان بیرون آید و افراد باید واقعا دنبال ولی باشند.

وی ابراز داشت: امام‌ علی(ع) یاران زیادی داشت اما در میان آنها هیچ‌کدام عمار نبودند، اگرچه سلمان، مقداد، ابوذر، کمیل، مالک اشتر و… انسان‌های بزرگی بودند اما به عمار نمی‌رسیدند.

امام جمعه رفسنجان بیان کرد: رهبر فرزانه انقلاب چندی پیش سخنرانی کردند و در بیانات خود سه‌ بار تکرار کردند عمارهای زمان ما کجا هستند.

رمضانی‌پور اظهار کرد: خواص پرتوقع‌تر و منفعت‌طلب‌تر و موقعیت‌جوتر از دیگر افراد جامعه هستند، کسانی که طالب ریاست و مقام هستند، دردسرآفرین هستند و گرفتاری ایجاد می‌کنند.

وی با اشاره به رشادت‌های رزمندگان اسلام در جبهه‌ها خاطرنشان کرد: در جبهه‌ها مردانگی، شجاعت و ایثار به معنای واقعی بود، امام‌حسین(ع) در کربلا ایثار کردند و هرچه داشتند در راه خدا دادند.

نسل نو باید به حقیقت جنگ و دفاع پی ببرند

وی اضافه کرد: در جبهه‌ها همه خود را بسیجی می‌دانستند برای یافتن حق و لذا ما می‌گفتیم جنگ بین حق و باطل و امروز هم دنبال حق هستیم.

رمضانی‌پور با بیان اینکه نسل نو ما در مدارس و دانشگاه‌ها باید به حقیقت جنگ و دفاع پی ببرند، افزود: نسل حاضر که شهدا را روی شانه‌های خود تشییع کردند باید حقایق جنگ را بیان کنند.

وی ادامه داد: تاریخ جنگ هنوز به خوبی در کتاب‌های دانشگاهی و مدرسه تبیین نشده است و یکی از مطالبات ما باید این باشد که در تمام سطوح مختلف آموزشی این حقایق بیان شود.

رمضانی‌پور اظهار داشت: اینکه در زمان امام(ره) شعار می‌دادند روح منی خمینی، بت‌شکنی خمینی، این شعار یک واقعیت و حقیقت بود که باید امروز هم ساری و جاری باشد، رهبر انقلاب روح و جان ماست و بت‌شکن امروز ایشان هستند.

وی ادامه داد: کسی که فکر می‌کند غرب نجات‌دهنده است و در بیانات خود می‌گوید اگر با غرب سازش داشته باشیم مشکلات معیشتی کشور برطرف می‌شود، دیدیم که مجلس سنای آمریکا با تمدید تحریم‌ها چه ظلم بزرگی به کشور ما کرد.

برخی برای نظام مفید نیستند

رمضانی‌پور خاطرنشان کرد: آمریکا هیچ‌گاه محبت و خدمت صادقانه به ملت ایران نخواهند کرد و بویی از معیشت و رفاه نثار نسل حاضر و دیگر نسل‌های ما نمی‌شود.

وی اذعان کرد: شهدای ما و تمام جانبازان و ایثارگران هرگز گوشه‌ای از نیت آنها به غرب نبود و همه رزمندگان آن زمان اعتقاد داشتند با اسلحه غرب این آسیب‌ها به کشور وارد شده است و با جنگی که غربی‌ها بر ما تحمیل کردند این جوانان ما را گرفتند.

وی در ادامه روایت امام‌ حسن عسکری(ع) طبقه دوم افراد را کسانی دانست که حق را از اهلش نمی‌گیرند و دنبال حق از نااهل و غیر کارشناس می‌جویند، این طبقه کسانی هستند که روی موج‌های دریا سوارند و زمانی که دریا مواج می‌شود، حرکت می‌کنند زمانی هم دریا ساکت می‌شود آنها هم از حرکت باز می‌مانند.

رمضانی‌پور با بیان اینکه این افراد اگرچه چندان زیان‌بار نیستند اما برای نظام مفید نیستند، تصریح کرد: امیدواریم ما از این طبقه بی‌تفاوت و بی‌خاصیت و منفعت‌طلب نباشیم.

وی ادامه داد: طبقه سوم از منظر امام‌ یازدهم گروهی هستند که تحت فرمان شیطان هستند و علیه حق توطئه می‌کنند، این افراد کم نیستند، افراد قلم به‌دست و افرادی که نان را به نرخ روز می‌خورند و از کسانی که سوار بر قدرت هستند، طرفداری می‌کنند.

رمضانی‌پور اذعان کرد: افراد طبقه سوم حق را به وسیله باطل دفع می‌کنند که این ناشی از حسادت و بغض‌های درونی‌شان است.

وی اظهار کرد: گاهی این افراد از عنوان‌های زیبا و منافقانه از راه باطل همچون عمروعاص که قرآن‌ها را بر سر نیزه کرد و مقابل چشمان آدم‌های ظاهربین و کوته‌نظر گرفتند، می‌مانند.
وی اذعان کرد: عده این آدم‌های طبقه سوم کم است و عده زیاد در نظام جمهوری اسلامی مربوط به طبقه اول است و توطئه‌های باطل را خنثی می‌کنند.

باید در مورد شهدا بیشتر کار کنیم

رمضانی‌پور خاطرنشان کرد: انسان باید مواظب باشد مدار حق را طی کند.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب خط خوبی ترسیم کردند، انقلابی و غیر انقلابی، عده‌ای واقعا انقلابی  و پای کار  و به دنبال رضایت مردم هستند اما عده‌ای غیر انقلابی هستند، یمین و یسار نباید ملاک باشد بلکه راه حق همان راه شهدا باید ملاک باشد.

رمضانی‌پور خاطرنشان کرد: بعضی نمی‌خواهند کاری انجام شود و خدمتی صورت گیرد، اقتصاد کشور سالم و اقتصاد مقاومتی در کشور نهادینه شود.

وی ابراز داشت: بعضی می‌خواهند جوانان از نظام و انقلاب ناامید شوند که یکی از آفت‌های بسیار بزرگ است.

رمضانی‌پور متذکر شد: شهدای ما شهدای عالی‌مقامی بودند که تمام هستی خود را در راه خدا دادند و باید راه سرخ شهدا را ادامه دهیم و ترویج کنیم.

وی با بیان اینکه باید در مورد شهدا بیشتر کار کنیم، افزود: یادواره گرفتن کار بزرگ فرهنگی و ارزشی است اما کارهایی که ماندگارتر باشد شایسته است انجام شود و روح و افکار شهید را در جامعه ترسیم کنیم.

رمضانی‌پور توصیه کرد: در رابطه با شهدا نسل حاضر باید کار انجام دهند تا نسل جدید هم شهدا را بشناسند و فرهنگ شهادت نهادینه شود.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، دردسر، طالب
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • شهروند

    با سلام بعضی ها که به هیچ عنوان طالب پست و مقام نیستند ولی همچنان گرفتاری برا مردم ایجاد می کنن با این اقایون چه باید کرد

    محمد رضا

    من با این گفته (کسانی که طالب ریاست و مقام هستند، دردسرآفرین هستند و گرفتاری ایجاد می‌کنند)موافق هستم حرف حق رو زدنند

    ایمان

    سلام بر اهالی روراستی