برگزاری مسابقات پرش با اسب استان به میزبانی رفسنجان

  • شناسه خبر: 28662
برگزاری مسابقات پرش با اسب استان به میزبانی رفسنجان

به‌مناسبت روز دانشجو، مسابقات استانی پرش با اسب به میزبانی دانشگاه علامه جعفری رفسنجان برگزار می‌شود.

 به گزارش”روراستی” به‌مناسبت روز دانشجو، مسابقات استانی پرش با اسب به میزبانی دانشگاه علامه جعفری رفسنجان جمعه ۱۹ آذر ماه برگزار می‌شود و ۳۰ سوارکار اسب از کرمان و دیگر شهرستان‌ها در این مسابقات شرکت می‌کنند.

محمد اسدی رئیس دانشگاه غیر انتفاعی علامه جعفری رفسنجان با اشاره به اینکه در کنار این مسابقات شوی سواره اسب‌های رفسنجان هم اجرا می‌شود، اظهار کرد: برای ایجاد انگیزه در سوارکاران اسب در مسابقات پرش، مبلغ ۸۰ میلیون ریال برای نفرات اول تا سوم در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: در سال‌های آینده نیز هر ساله این مسابقات در رفسنجان اجرا خواهیم کرد تا اینکه کم‌کم به سمت برگزاری مسابقات کشوری و ملی پیش برویم.

اسدی اظهار داشت: رفسنجان از نظر اسب یکی از قطب‌های پرورش دهنده این حیوان نجیب است به‌طوری که از ۱۸ هزار اسب شناسنامه‌دار در کشور بیش از ۳ هزار اسب در رفسنجان وجود دارد و تعداد زیادی هم اسب‌های بدون شناسنامه در این شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه رفسنجان در زمینه زیبایی، اسب پرورش می‌دهد، خاطرنشان کرد: تاکنون چندین شوی اسب در این شهرستان توسط اسب‌های رفسنجان برگزار شده است.

وی ادامه داد: برای برگزاری مسابقات پرش و شوی اسب در این دانشگاه دبیر هیأت سوارکاری کرمان از این محوطه دانشگاه بازدید کرده است.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، اسب، میزبانی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :