نقش اساسی نماز در کاهش آسیب های اجتماعی

  • شناسه خبر: 28138
نقش اساسی نماز در کاهش آسیب های اجتماعی

استاد حوزه و دانشگاه وگفت: نماز نقش اساسی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

استاد حوزه و دانشگاه وگفت: نماز نقش اساسی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

به گزارش”روراستی”  حجت‌الاسلام ابوالفضل ساجدی پیش از ظهر امروز در چهارمین اجلاس استانی نماز در تالار خیام دانشگاه ولی‌عصر (عج) این شهر با اشاره به رابطه نماز و آسیب‌های اجتماعی افزود: کسانی که در کشور در مسیر احیای نماز حرکت می‌کنند، مصداق جهاد کبیری هستند که مقام معظم رهبری به آن اشاره دارند.

وی ادامه داد: قرآن می فرماید« از کافران تبعیت نکنید، بلکه با آنها جهاد کبیر انجام دهید، به واسطه قرآن با دشمنان بجنگید و در جنگ اعتقادی شرکت کنید، در این میدان رقابت اعتقادی و جنگ باورها برگ برنده داشته باشید».

ساجدی بیان کرد: با اسلحه اعتقادات باید به جنگ دشمن رفت، جنگ باورها به تعبیر مقام معظم رهبری توقف ندارد و این حمله، حمله فرهنگی است.

وی خاطر‌نشان کرد: سستی اعتقادات به سستی نماز منجر می‌شود و امروزه شاهد تزلزل باورهای دینی هستیم که توسط دشمن صورت گرفته است.

ساجدی با اشاره به اینکه مبارزه با نظام اسلامی با راه متزلزل کردن اعتقادات است، افزود: این گفته رئیس سیای آمریکا است و بر پایه نقشه راه عملیاتی که انجام دادند، ایالات متحده سیستمی اعتقادی که نوعی خاص از ایدئولوژیکی است را در جهان پیاده کنند.

ساجدی ادامه داد: تنها الگوی محبوب این دشمنان شیوه زندگی آمریکایی است، این‌ها معتقدند باید در مسیر تغییر اعتقادات جوامع اسلامی برآیند.

ساجدی ابراز داشت: در جنگ عقیدتی تاریخ که امروز صورت گرفته است، نماز ظرفیت بالایی برای مقابله با دشمن در این جنگ است، برای خود ما روشن است که نماز به کاهش آسیب‌های اجتماعی منجر می‌شود.

ساجدی عنوان کرد: در زندان‌های آمریکا اجازه تبلیغ به مبلغان دینی داده می‌شود، چرا که معتقدند اگر ایمان افزایش یابد بزه‌ها کم خواهد شد.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: نماز روابط و الگوهای اجتماعی ما را تقویت می‌کند، انسان نمازگزار در دوست‌یابی دقت دارد.

وی تصریح کرد: یکی از دلایل گرایش افراد به آسیب‌های اجتماعی همین عدم ارتباط خوب است، نماز هویت دینی ما را تقویت می‌کند‌ و مهمترین التزام دینی ما نماز است.

ساجدی تصریح کرد: کتاب روش‌های فرهنگ‌سازی نماز در محیط کار معرفی می‌شود که اگر این روش‌ها به ‌کار گرفته شود‌ در تمام سطوح از مدرسه، خانه و محیط کار می‌تواند کارگشا باشد.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، نماز، نقش اساسی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :