محمد حسنی مدیر مس منطقه کرمان شد+عکس

  • شناسه خبر: 27221
محمد حسنی مدیر مس منطقه کرمان شد+عکس

با تقدیر از تلاش های حسین نظری، محمد حسنی به عنوان مدیر مس منطقه کرمان معرفی شد.

با تقدیر از تلاش های حسین نظری، محمد حسنی به عنوان مدیر مس منطقه کرمان معرفی شد.

به گزارش”روراستی” بعد از ظهر امروز با حضور مدیرعامل مس منطقه کرمان، امام جمعه شهربابک، فرماندار شهربابک و جمعی از مسؤولان محلی و مدیران و کارکنان شرکت مس آیین تودیع و معارفه مدیر سابق و جدید مس منطقه کرمان در سالن آمفی تئاتر فجر مجتمع مس سرچشمه برگزار شد.

حسین نظری مدیر سابق مس منطقه کرمان در این آیین با اشاره به اینکه از  ۲۳ سالگی کار در بخش ذوب را آغاز کردم و یک سال کارشناس خارج از چارت بودم، افزود: سال ۸۰ ریاست آزمایشگاه را بر عهده داشتم و ایزوی معتبر از آلمان اخذ کردیم.

نظری با اشاره به اینکه از سال ۸۰ مدیر امور آموزش بودم که کلید پیشرفت شرکت توسعه سرمایه انسانی است، تصریح کرد: نیاز است دوره‎های آموزش با جذابیت همراه باشد، در کنار این کارها آموزش‎های خانواده و خودتوسعه‎ای را به راه انداختیم.

مدیر سابق مس منطقه کرمان عنوان کرد: سال ۸۷ مدیر امور مهندسی شدم و در این مدت ۱۱۰ برنامه اجرایی تدوین شد که ۸۰ درصد آن محقق شد که از ماندگارترین برنامه‎ها ساخت موتور توربین بخار نیروگاه حرارتی برای نخستین بار در کشور است.

مدیر سابق مس منطقه کرمان خاطرنشان کرد: طی ۴۰ ماه مدیریت مجتمع مس شهربابک را بر عهده داشتم و توانستیم ۴۰ رکورد تولید ثبت کنیم.

نظری اضافه کرد: از دی ماه سال ۹۲ معاون طرح توسعه شرکت مس و از اردیبهشت ۹۴ مدیر مس منطقه کرمان شدم.

img_2781 img_2800 img_2852

افزایش سرمایه شرکت ملی مس به ۵ هزار میلیارد تومان

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس گفت: سرمایه این شرکت از ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به ۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

 احمد مرادعلیزاده هم در این آیین اظهار داشت: رکود جهانی در دنیا حاکم است و کارشناسان تا سال ۲۰۲۱ شرایط رشد جهانی را کند می‎دانند.

وی بیان داشت: با توافق هسته‎ای ایران و پنج به علاوه یک، ایران از بحران تحریم تا حدی خارج شده و مسیر شکوفایی را حس کرده است.

مرادعلیزاده تصریح کرد: عصر جدیدی پیش روی کشور است، ما در دوره تحریم به خوداتکایی نسبی رسیدیم و ساخته شدیم.

وی با اشاره به اینکه از چالش‎های مهمی که داشتیم، روابط گسترده با کشورهای شرق و غرب بود، افزود: امروز به دنبال چگونگی ارتباط با این کشورها در قالب سیاست‎های اقتصاد مقاومتی هستیم.

مرادعلیزاده عنوان کرد: با خروج ایران از تحریم و اتکا به نقاط قوت اقتصاد ایران که اقتصادی متنوع است به توسعه می‎رسیم.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ادامه داد: تولید ناخالص ملی، نیروی انسانی، فرهنگ کارآفرینی و موقعیت جغرافیایی در رشد اقتصادی کشور نقش‎آفرین است و در اجرای سیاست‎های اقتصاد مقاومتی می‎توانیم از این عوامل بهره بگیریم.

وی گفت: ایران فرصت رشد یک‎هزار میلیارد دلاری تا سال ۲۰۳۵ دارد و برای این کار تا ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار می‎تواند، سرمایه‎گذاری اتفاق افتد.

مرادعلیزاده بهره‎وری در تمام زمینه‎ها را از نیروی انسانی تا تجهیزات و ماشین‎آلات مهم ذکر و اضافه کرد: از ۹ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم مس به ازای هر نفر به ۱۴٫۵ تن می‎رسیم که رشد خوبی است، اما در مقایسه با شرایط جهانی که ۲۳ تن است، خوب نیست.

کشور نیازمند نظام مالی کارآمد است

وی اظهار داشت: باید راه به‎کارگیری نیروی انسانی را بهتر از گذشته یاد بگیریم.

مرادعلیزاده خاطرنشان کرد: کشور مصرف‎کننده اسید نیست، اما ما باید شرایط مصرف اسید را فراهم کنیم، ۱٫۵ تن ظرفیت منصوبه اسید است در حالی که ۸۰۰ هزار تن تولید می‎شود، بنابراین باید ظرفیت جدید ایجاد کنیم که هم شغل ایجاد می‎شود، هم بهره‎وری دارد.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ادامه داد: کشور نیازمند نظام مالی کارآمد است و ما این نظام را از درون سیستم‎های خود می‎توانیم، ایجاد کنیم.

وی گفت: سال گذشته حدود ۵۰ درصد از هزینه‎های میدوک و خاتون‎آباد را نسبت به سال قبل آن پایین آوردیم.

مرادعلیزاده تصریح کرد: سال ۹۳ تحت تأثیر تحریم‎ها مجبور شدیم، بخشی از هزینه‎های توسعه را از محل وام تأمین کنیم.

img_2923

وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری هزینه‎های تولید را تا ۳ هزار و ۵۰۰ دلار و تا سال آینده به ۳ هزار و ۱۰۰ دلار می‎رسانیم و در جذب سرمایه‎گذار کار می‎کنیم، افزود: با توجه به تحریم‎ها با کمترین قیمت مس با ۴ هزار و ۷۰۰ دلار قرض‎ها و یک‎هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان وام پرداختیم و تا دو ماه آینده ۳۰۰ میلیارد تسهیلات ارزی را می‎پردازیم.

مرادعلیزاده عنوان کرد: سرمایه شرکت از ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به ۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافته و وضعیت جاری شرکت در بهترین وضعیت است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس با اشاره به اینکه آب به معنای حیات و نگرانی اصلی شرکت است، ادامه داد: برای طرح توسعه دره‎زار و چاه فیروزه معطل آب هستیم.

وی با تشریح اینکه برای رفع آلایندگی مجوز گرفتیم،گفت: با پول استمهال حقوق دولتی و اصلاح قیمت از یک‎هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به حدود ۵۸۰ میلیارد تومان دولت مجوز سرمایه‎گذاری در اسید را داده که بعد از فروش آن پول دولت را پرداخت می‎کنیم.

مرادعلیزاده اضافه کرد: اگر بخواهیم، کود شیمیایی تولید کنیم تا اسید مصرف شود، باز هم نگرانی ما آب است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: شرکت مس روی نقطه جهش است و باید قدر این موقعیت را بدانیم.

مرادعلیزاده خاطرنشان کرد: استان کرمان به هشت منطقه تقسیم شده که شهرستان‎های رفسنجان، شهربابک و انار منطقه شش هستند.

وی بیان داشت: شرکت مس معین این منطقه است که باید به نوعی از ظرفیت‎هایی که دارد، استفاده کرد و از امکانات ساختاری و سازماندهی شده برای منطقه هزینه کنیم.

img_2897 img_2882 img_3024 img_2971 img_3035 img_2973 img_3143 img_3179 img_3189

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، مدیر، مس منطقه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • امير

    ان شاالله که جلسه بوده باشند ولی در هرحال جلسه هم اگه نبودن مس سرچشمه شده مس کرمان و همه منافعش داره میره کرمان فقط ضرر و زیانش مال رفسنجانه

    مریم

    با سلام: فرماندار و امام جمعه رفسنجان در جلسه مهمی در رابطه با ستاد پسته در استانداری حضور داشتند وگرنه در این جلسه مهم هم می خواستند حضور داشته باشند.

    امير

    سلام وقتی مس منطقه کرمانه دیگه چه نیازی به حضور امام جمعه و فرماندار رفسنجان هست. ضمناً اگه اسمشو مس شهربابک هم بزارن فکر کنم خوب باشه

    جمال

    حتما حضورشان ضرورتی نداشته است

    محسن

    قبلا شرکت ملی صنایع مس ایران به نام سرچشمه رفسنجان شناخته می شد اما با تدبیر آقایون شده مس منطقه کرمان ؟؟؟ چرا نمیگن گل گهر منطقه کرمان یا ذغالسنگ منطقه کرمان یا فولاد منطقه کرمان ؟؟؟

    محمود

    نماینده رفسنجان و انار و امام جمعه وفرماندار چرا دعوت نشدند؟؟؟؟

    شهروند

    پس امام جمعه و فرماندار رفسنجان کجایند؟؟؟؟