پدر افغان نوزاد ۶ ماهه خود را در بیمارستان علی بن ابیطالب رفسنجان رها کرد

  • شناسه خبر: 23942
پدر افغان نوزاد ۶ ماهه خود را در بیمارستان علی بن ابیطالب رفسنجان رها کرد

پدر افغانستانی نوزاد خود را به دلیل فقر مالی در بیمارستان علی بن ابیطالب رفسنجان رها کرد.

پدر افغانستانی نوزاد خود را به دلیل فقر مالی در بیمارستان علی بن ابیطالب رفسنجان رها کرد.

به گزارش”روراستی” قصه رها کردن فرزندان به ویژه نوازادان کمتراز یک سال از سالهای دور در کوچه و خیابان و ساعات خلوت شبانه روز رواج داشته و دلایل مختلفی هم برای این امر وجود داشته است.

این بار هم این قصه در رفسنجان با رها کردن نوزاد دختر افغان توسط پدرش در پارکینگ بیمارستان علی بن ابیطالب تکرار شده، اما خوشبختانه این قصه پایان خوبی در پی داشت.

دکتر علی مطفری رئیس بیمارستان به خبرنگار روراستی گفت: روز دوشنبه هفته گذشته پدر افغانستانی نوزاد ۶ ماهه خود را در نیمه های روز در پارکینگ بیمارستان علی بن ابیطالب زیر یکی از خودورهای پارک شده رها می کند و می رود.

وی ادامه داد: پس از گذشته چند ساعت با صدایی که نگهبانان از نوزاد می شنوند به سمت صدا رفته و متوجه این نوزاد ۶ ماهه می شوند.

رئیس بیمارستان علی بن ابیطالب توضیح داد: نگهبانان پس از پرس و جو و نیافتن ردی از والدین این نوزاد، او را به اورژانس رسانده و در نهایت با تشخیص متخصصان او را به بخش اطفال منتقل و بستری می کنند.

وی بیان کرد: یک روز بعد مادر این نوزاد به بیمارستان مراجعه کرده و شرح وقایع و چرایی این موضوع را مطرح کرده و در دفتر حقوقی بیمارستان ماجرا پیگیری شده و با توجه به اینکه نوزاد دچار سوء تغذیه شدیدی بود و از طرفی شیرخشک هم قبول نمی کرد، با دیدن مادر و قبول کردن شیر مادر سرانجام مادر بودن وی با توجه به بیان مشخصاتی که داده و همچنین قبول کردن شیر مادر مشخص می شود.

و اما ماجرا به همین جا ختم نمی شود و با تشخیص مسؤولان بخش این نوزاد باید همچنان در بخش بستری باشد تا بهبود یابد که این امر با مخالفت مادر مواجه می شود.

مطفری ادامه داد: مادر نوزاد فقر مالی و عدم توانایی در پرداخت هزینه بیمارستان را علت مخالفت خود اعلام می کند که رئیس بیمارستان نیز پرداخت تمام هزینه های درمان این نوزاد را به عهده بیمارستان گذاشته و تا بهبودی کامل وی را در بخش نگهداری می کنند.

این کودک اکنون در بخش اطفال تحت درمان است.

با آرزوی اینکه هیچ پدر و مادری به دلیل فقر مرتکب چنین کار غیر انسانی نشوند و آرزوی موفقیت و سربلندی برای تمام پزشکان نوعدوستی که در این ماه مبارک دل خانواده ای را شاد کردند و در واقع این ماجرا علی رغم غمی که در ابتدا داشت، انتهایی شیرین داشت.

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، نوزاد، رها
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • محمد

    درود به بانی این کار خیر

    عباس

    سلام و درود بر جناب آقای دکتر مظفری مدیریت محترم بیمارستان حضرت امام علی ( ع ) انشا الله همیشه ایام تندرست موفق باشند .

    صادق

    واقعا برا مملکتمون متاسفم که باید هزینه درمان افغانیا رو هم بدیم..